van Ysselsteyn naar Helenaveen - Reisverslag uit Helenaveen, Nederland van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu van Ysselsteyn naar Helenaveen - Reisverslag uit Helenaveen, Nederland van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu

van Ysselsteyn naar Helenaveen

Blijf op de hoogte en volg

10 Maart 2017 | Nederland, Helenaveen

Jo bracht mij vanochtend terug naar Ysselsteyn, zodat ik van daar uit naar Helenaveen kon lopen. Heerlijk genietend van t zonnetje liep ik over de weg naar Griendsveen. Daar 10 minuten gewacht totdat t café daar open ging. Intussen wat pratend met de vissers die aan de kant stonden. Na koffie met vlaai verder langs de Helenavaart naar Helenaveen. Bekend terrein, al is t hier en daar wel veranderd. De akkers en weilanden oostelijk van t kanaal worden weer teruggegeven aan de natuur. N Projekt van jaren en nog veel langer. Onderweg spreekt iemand mij aan over de Jacobsschelp en we komen in gesprek. Het bleek de kleinzoon te zijn van meester Theelen, de onderwijzer van de basisschool waar mijn vader ook nog les van heeft gehad. n Heel gesprek over de geschiedenis van Helenaveen en de Gouden Helm van n Romein
n Leuke bijzondere ontmoeting weer .
En even later n paar fietsers die me ook aanspreken: enkele jaren geleden op de fiets naar Santiago geweest. Erg leuk, en dan verder Helenaveen, het dorp waar ik geboren ben en 18 jaar gewoond heb en waar mijn broertje Jan en mijn zusje Gerda nog wonen. Vanaf morgen loopt Gerda 4 weken mee.

  • 10 Maart 2017 - 22:09

    Hilde En Theo:

    Beste Thera, de fietsers van vandaag wensen je een inspirerende voettocht naar Santiago toe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Helenaveen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Juni 2019

Santiago de Compostela

07 Juni 2019

Naar Lavacolla

06 Juni 2019

Naar La Vella, net voorbij Peroxa

05 Juni 2019

Naar Melide

04 Juni 2019

Naar Palas de Rei

Actief sinds 27 Feb. 2017
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 32081

Voorgaande reizen:

27 Februari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: