van Visé naar Luik - Reisverslag uit Fragnée, België van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu van Visé naar Luik - Reisverslag uit Fragnée, België van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu

van Visé naar Luik

18 Maart 2017 | België, Fragnée

Vandaag gestart in Visé . Het ging meteen goed, overal bordjes die ons de weg wezen, kan niet missen, mooi langs de Maas. Na ongeveer 500 geen bordjes meer, gewoon rechtdoor dan toch?
Zo gezegd zo gedaan, het weer was zeer miezerig, en zo langs snelweg en Maas is heel saai en heel veel lawaai. En nog steeds geen bordjes. Dit is niet leuk meer, maar om nu terug te gaan naar t laatste bordje is ook wel ver, wat nu? Gelukkig veel bruggen over de Maas en naar de overkant en dan nog een kanaal over en toen langs t Albertkanaal richting Luik. Zeer fraai zeer rustig fietspad, en erg recht en lang, en veel miezer. Zoveel water dat ook Gerda besloot meer regenkleding aan te doen, ze heeft van die lichtgewicht regencapejes. Die bleken wel erg kwetsbaar, en ook nog te kort, hielpen niet tegen nat worden. Bij Herstal waren we toch wel moe, daar n lunchplek gezocht: en wat bleek: daar is een groot winkelcentrum met een grote sportwinkel. Daar meteen maar een regenbroek gekocht, dan minder nat. Ook nog wat gedronken en verder langs t kanaal door de miezerregen. In Luik eerst naar t toerismebureau en daarna naar de Jacobuskerk: weer een stempel. Mooie grote oude kathedraal met n relikwie van de heilige Jacobus.
Daarna verder naar ons hotel waar onze mannen al op ons wachtten. s Avonds gegeten in t nieuwe station waar we tegenover t hotel hadden. Prima gegeten en daarna het indrukwekkende moderne station bekeken: geweldig

• 18 Maart 2017 - 21:51

John:

Goed te lezen dat jullie door de regen en langs drukke wegen goed zijn aangekomen. Eet smakelijk.

• 19 Maart 2017 - 11:01

Dick Arts:

Ha Thera (en Gerda) jullie zijn de grens over en wandeen nu in het buitenland en in vedergeval de goede richting uit! Jammer dat het steeds maar zo'n slecht weer blijft! en fijn dat je er nu een remedie tegenin hebt aangebracht! Heb het gezellig samen met de mannen en veel succes en vooral meer zon op de volgende etappe....
    en nog een vraag...merk je al iets in de "diepere" lagen? ben benieuwd!
    Liefs Dick