van Huy naar Sclayn - Reisverslag uit Namen, België van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu van Huy naar Sclayn - Reisverslag uit Namen, België van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu

van Huy naar Sclayn

23 Maart 2017 | België, Namen

Op een of andere manier is mijn verslag van deze etappe niet goed doorgekomen, de WiFi was erg instabiel , dus ik doe n tweede poging.
We zijn mooi op tijd vertrokken van ons pelgrimsslaapadres. We hebben niet genoeg gezocht naar n supermarktje of bakker. Langs de Citadelle over n zeer smal achterafpad zeer steil omhoog, de muur van Huy was er niets bij. 1,5 km lang omhoog, maar dan heb je ook wat: schitterende uitzichten en rustige landweggetjes en kleine plaatsjes met schitterende huizen, maar geen bakkers of café 's. Het lopen ging goed, tempo zat er in, de energierepen verdwenen als sneeuw voor de zon. Pas in Andenelle ( weer terug bij de Maas) was er weer n zeer gewaardeerde bakker die heerlijke sandwiches voor ons maakte. Die werden snel buiten op n bankje soldaat gemaakt ( het was inmiddels na 14.30h. Daarna door naar Andenne waar wel n terrasje was en de lang uitgestelde koffie. Daarna was t vlakke stuk langs de Maas naar Sclayn n peuleschil. Daar weer n adresje bij l'Ecluse, n chambre d'hote. Prima kamer met eindelijk weer eens een goed bed. En in t dorp n prima restaurant .

• 24 Maart 2017 - 17:17

Nettie:

Hallo dames

Erg leuk om steeds jullie verslagen te lezen, voor zo meteen een smakelijke maaltijd en een goede nachtrust.

Groetjes Hans en Nettie.

• 24 Maart 2017 - 20:16

Piet.b:

En volgens mij is het weer ook nog steeds goed. Dat scheelt een slok op een borrel.