van Anhee naar Hastière-Lavaux - Reisverslag uit Insemont, België van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu van Anhee naar Hastière-Lavaux - Reisverslag uit Insemont, België van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu

van Anhee naar Hastière-Lavaux

26 Maart 2017 | België, Insemont

Na wederom n stempel in ons pelgrimspaspoort, en ondanks de korte nachtrust, mooi op tijd vertrokken, langs de Maas tot aan de 2e écluse (sluis) Heerlijk wandelweertje, bijna geen wind en n strakblauwe lucht met n lekker zonnetje. Via de sluis overgestoken om de Abdij van Leffe te gaan bewonderen. Kerk gevonden en klooster en school, maar helaas geen brouwerij en ook niks open. Gelukkig aan de overkant wel een kroeg/ restaurant, met groentewinkel en n gezellig terras uit de wind in de zon, en goede koffie.
Daarna op naar Dinant: helaas in de mooie kerk een dienst bezig die veel langer duurde dan ons kopje koffie. Ook de trap naar boven naar de Citadelle was te hoog. Een keertje daarvoor terugkomen dus maar, ziet er wel heel uitnodigend uit.
Wel startte er rond die tijd hier de Ralley d'Ardenne, met razende auto's zodat wij blij waren met t rustige voetpad langs de Maas
Ook steile hellingen en veel waaghalzen en klimmers op de wanden. Wij konden gewoon er onder langs lopen. Al werd t richeltje tussen rots en Maas op een gegeven moment niet breder dan mijn schoen lang was. Gelukt gelukkig zonder in de Maas te vallen. Verder n heel mooi pad weer met mooie uitzichten.
Uiteindelijk laat ( 17u) aangekomen in Hastière Lavaux.
En helaas de 2e blaar van deze reis.
Morgen weer verder

• 26 Maart 2017 - 21:39

Nettie:

Hoi Gerda en Thera.

Leuk om iedere dag weer jullie verhaal te lezen en te zien waar jullie zijn, zo te zien duurt het niet lang meer of je bent Belgie al weer uit. en al wandelend zie je natuurlijk veel van de omgeving.
    Groetjes Hans en Nettie.

• 26 Maart 2017 - 21:52

Evelina:

Tóch morgen verder, ondanks de blaar?

• 27 Maart 2017 - 01:46

Piet.b:

In Hastiere trof ik de kok slapend achter zijn glas wijn aan. Heeft toen overigens nog lekker gekookt voor mij. Wel heuvelachtig terrein, d.w.z. veel klimmen en dalen. In die tijd had ik al zo vaak languit in de modder gelegen dat ik zoveel mogelijk de verharde wegen bewandeld heb. Nog veel genoegen verder !

• 27 Maart 2017 - 10:43

Paul:

Een avontuurlijke wandeling! Dat nodigt uit om daar ook eens te gaan wandelen, hopelijk met het geluk van het goede weer dat jullie hebben. Niet gek dat er een blaar opkomt..met zo'n pittige tocht. Wel vervelend.
    Veel plezier en genieten van het landschap.