door de champagne - Reisverslag uit Pomacle, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu door de champagne - Reisverslag uit Pomacle, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu

door de champagne

02 April 2017 | Frankrijk, Pomacle

Vandaag wat later gestart. Ons 4 persoons hokje was wel erg klein, maar dan ook gratis. En de winkel om lunch te kopen ging pas om 9 u open en toen wilden we ook nog koffie drinken voor vertrek. Lange rechte wegen door een zacht glooiend landschap waarheen druivenstruik te bekennen is. Even rustig zitten langs de kant, met n lekker zonnetje. Komt daar n stip steeds dichter bij, lijkt wel n wandelaar, maar wat n tempo: zelfs hardlopend ben ik langzamer. De stip wordt groter, maar wat heeft hij bij zich? Hij bleek n wheely te trekken: een eenwielig karretje met daarop zijn bagage. Wel even tijd voor n praatje met ons. Hij is Belg, loopt met wheely 35 km per dag. En reist samen met n Nederlander met rugzak, due vaker n ander pad kiest, maar de overnachtingsplaatsen regelen ze samen. Gezellig. Wij nene. Wat meer tijd. De25 km vandaag waren genoeg. Morgen naar Reims