naar Reims - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu naar Reims - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu

naar Reims

Blijf op de hoogte en volg

03 April 2017 | Frankrijk, Reims

Gisteren op z'n Frans ontvangen dwz Gerda en ik wisten niet eens of we wel mee konden eten. 18 u aangekomen, eerst even zitten en wat drinken. Toen douchen en wasje doen, daarna werden we rond 19.30 u ontvangen in de salon bij de open haard. Nootje en zoutje en drankje. Rond 21 u werden we aan tafel genodigd. Zelfs Gerda gaat aan de wijn. Lekker soepje , daarna pot-au-feu, daarna kaasplateau, gevolgd door n heerlijke vanilleachtige pudding met een laag vloeibare caramel, heeeeerlijk. Inmiddels was t alweer 22.45u geweest, hoogste bedtijd voor ons, want vanochtend wachtte ons ontbijt om 7 u ( onze gastheer en - vrouw hebben beiden n baan.
Toen afrekenen : 15 euro totaal voor 2 samen!!!
Om 8 u al onderweg. Weer heel mooi weer. Nog wat fris, geen wolken, alleen wat heiig wat lange rechte wegen heerlijk in de zon
Ik merk wel dat ik toe ben aan n rustdag. Elk uur even pauze nodig, snelheid 4 km per uur, gelukkig maar 15 km vandaag. Net aan de rand van Reims was n groot tuincentrum en daar hadden ze een tentje staan waar ze van alles en nog wat verkochten: crêpes , stokbrood met frites, en gelukkig ook koffie. Mijn wat haperende motor begint meteen weer te lopen: rond 12.30 u zitten we in Reims op t duurste terrasje net voor de Kathedraal . Lekkere lunch. Om 14 u de kerk in voor de pelgrimsontvangst en stempel en die zieken ook n overnachtingsadres zodat we nu in t CIS de Champagne zitten, een soort jeugdherberg op n 2 persoons kamer. Hier hebben ze n wasmachine en n droger , heel fijn en gard nodig. Op t eind vd middag zonder rugzak de Kathedraal nog bekeken en de Jacobs kerk
Daarna ergens gegeten
Nu weer terug, en goed te horen dat dit n soort jeugdherberg is. Kijken wat we morgen doen

  • 03 April 2017 - 23:45

    Tiny:

    Hoi Thera en Gerda,

    Zo ik ben weer bijgelezen, ik krijg steeds meer bewondering voor jou (jullie). In Rheims toch ook wel de champagne geproefd neem ik aan?

    Vanmiddag ook nog weer even aan je gedacht Thera: 'Loop nou niet om die backhand heen', zou jij zeggen, ha ha!

    Succes maar weer!

    Groeten,
    Tiny

  • 04 April 2017 - 17:29

    Ria:

    Beste Thera en Gerda,

    Ik liep een paar dagen in t achter met lezen, maar ik wil geen verslag missen!! Te leuk om jullie te volgen. En al bij Reims fantastisch. Geniet er van, dat doe ik door een beetje met jullie mee te reizen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Reims

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Juni 2019

Santiago de Compostela

07 Juni 2019

Naar Lavacolla

06 Juni 2019

Naar La Vella, net voorbij Peroxa

05 Juni 2019

Naar Melide

04 Juni 2019

Naar Palas de Rei

Actief sinds 27 Feb. 2017
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 32114

Voorgaande reizen:

27 Februari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: