van Reims naar Rilly-la-Montagne en weer terug - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu van Reims naar Rilly-la-Montagne en weer terug - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu

van Reims naar Rilly-la-Montagne en weer terug

04 April 2017 | Frankrijk, Reims

Vanochtend weer met mooi weer vertrokken van ons CIS (centre international de Séjour) voordeel van zo'n jeugdherberg is wel dat t om 22 u rustig wordt. Tussen t watertje en de snelweg in Reims ligt n groenstrook met daarin ons fraaie wandel en fietspad. Lekker rustig lopen, n kleuterklas voorbij die biologieles buiten kreeg. Wij stopten bij t bordje met de route en nog 2400 km te gaan de kleuterklas om ons heen en de juf aan t uitleggen over de route naar Santiago en de schelpen en wij kregen op t eind een hartelijk applaus. Verder naar n buitenwijk, waar ze gelukkig wel koffie hadden en toen wij die wijk uit kwamen gebeurde t: .... druivenstruiken in lichtglooend landschap, verder gelopen: nog meer wijngaarden, zo ver het oog reikte: wijngaarden. Gelopen tot aan Rilly-la-Montagne. Wat troffen wij daar: champagnehuizen en champagnechateaux, in iedere straat wel n paar. We hebben lang gezocht en uiteindelijk hebben we 1 terrasje gevonden met wel 6 stoelen, waar ze ook koffie verkochten. Verder in t hele dorp geen café of restaurant of winkel die open was. Korte etappe vandaag, maar 12 km, dus relatieve rust. Om 14 u werden we opgehaald door onze mannen en zijn we terug gegaan naar Reims, nogmaals de Kathedraal bekeken, en ook nogmaals de Jacobuskerk, waar we ditmaal wel konden achterhalen wie Jacobus was, en bovendien nog naar de Basiliek van Saint Rémy geweest, ook een zeer fraaie grote kerk.
Nog n terrasje voor n aperitief, en daarna heerlijk gegeten,
Vandaag pas de straat met de echte eetgelegenheden ontdekt, gisteren gemist
Morgen nog wat shoppen en dan zien we wel weer verder

• 04 April 2017 - 23:35

An Visser:

Hallo Thera en Gerda,

Mooie verhalen steeds weer en vandaag zelfs de heldinnen van de dag voor een Franse kleuterklas en hun juf. Heel grappig uit het leven gegrepen, twee dames uit een ander land en dan nog zo ver te gaan, super- interessant natuurlijk, dat vergeten ze niet meer. Leve het aanschouwelijk onderwijs!

Bedankt voor je reisverslagen tot nu toe. Erg leuk om te lezen.
    Veel plezier verder, zo nodig doorzettingsvermogen en dat er nog maar heel veel mooie momenten zullen komen om te koesteren, An.

• 05 April 2017 - 07:42

Nettie:

Hallo Dames

ERg leuk om steeds weer die verhaaltjes te lezen, en dan die open lucht les, zie je in ons landje niet, heeft toch iets aparts en dan de mannen weer op bezoek, zo houden jullie het wel vol. Voor jouw Gerda alweer de laatste week, ik heb het wandelen met jou wel gemist, Obi trouwens ook. maar intussen wel heel de tuin op orde, dus kan er weer tegen als je terug bent.Voor de komende dagen nog veel wandelplezier.

Groetjes Hans en Nettie.

• 05 April 2017 - 18:52

John:

Inderdaad, dit is de verwachte foto. Met dank en Santé.