2 dagen dit keet, tot voorbij Troyes - Reisverslag uit La Rivière-de-Corps, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu 2 dagen dit keet, tot voorbij Troyes - Reisverslag uit La Rivière-de-Corps, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu

2 dagen dit keet, tot voorbij Troyes

12 April 2017 | Frankrijk, La Rivière-de-Corps

Mijn blog wilde gisteren niet lukken, de site werkte niet mee, dus dan vandaag n verslag van 2 dagen
Gisteren van Anglure naar Payns. Ik was ds eerste die vertrok, maar na 15 minuten hadden dd anderen me al ingehaald (Louella is naar 2 dorpen verder gebracht om haar knie te ontzien) Een makkelijke etappe vooral langs het Canal du Nord de la Seine. Bijna helemaal recht met een nieuw geasfalteerd fietspad er langs. En dat met strakblauwe lucht, fris briesje en n temperatuur van rond 16 graden. Wat wil n pelgrim nog meer?? Je kunt niet eens verdwalen . En ook fijn om eens een hele dag alleen te lopen, eigen tempo, pauze zo vaak als ik wil en zolang als ik wil. Heeeeerlijk. In Payns, waar t museum van de Tempeliers gesloten was, wachtte Louella al bij ons overnachtingsadres . Een soort van chambre d'hote die een schuur had verbouwd: begane grond bar en zitjes en n keuken en zeer grote eettafel en op de eerste verdieping / slaapkamers en op zolder onze slaapkamer, allemaal in verschillende stijl uitgerust.
Alleen geen eten. Maar er kwamen nog meer gasten en toen heeft de gastheer maar pizza's besteld. Een gezellige avond
Vanochtend een prima ontbijt en verder naar Troyes. Korte etappe, we waren er al om 12 u bij de wederom schitterende kathedraal. We zouden bij de zusters van de Notre Dame d'Isle overnachten, maar we kwamen Jean Louis, de Franse pelgrim tegen met echtgenote en schoonzus en zwager die ons uitnodigden bij hen te overnachten: 5 km verder op de route naar t zuiden. Hebben we geaccepteerd, de zusters afgezegd, eerst Troyes bekeken verder: n hele mooie middeleeuwse stad met veel oude huizen en t centrum is in de vorm van n champagnekurk.
Op t eind van de middag naar onze nieuwe gastfamilie gelopen en zeer hartelijk ontvangen, ook door de buurvrouw die hielp met koken. Wederom een zeer overvloedige maaltijd met zeer leuke gesprekken. Wel vermoeiend al dat Frans
Morgen weer verder

• 12 April 2017 - 22:59

Vic:

De weg langs kanaal heeft wel wat van brabantsekanaal routes. Wat een bijzondere ontmoetingen allemaal. En mooie onverwachte uitnodigingen.