naar Flogny-la-Chapelle - Reisverslag uit Loge-Borgne, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu naar Flogny-la-Chapelle - Reisverslag uit Loge-Borgne, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu

naar Flogny-la-Chapelle

Blijf op de hoogte en volg

14 April 2017 | Frankrijk, Loge-Borgne

Goed geslapen in onze gite. Tijdens t ontbijt bleek echter de elektriciteit niet berekend op koffiezetter en broodrooster en koelkast en boiler. Behalve dat t dan wat donker werd binnen, doet de spoeling van t toilet t dan ook niet ( n soort sanibraieur of hoe heet zoiets). Redelijk op tijd vertrokken, Yvonne en Wil waren me al snel voorbij. Na n uur kwam ik wil weer tegen op een bankje, tijd voor kleine pauze en wat brood, Wil weer verder . Weer n uur later trof ik Yvonne aan de kant van de weg, weer even pauze. Net toen we samen 5 minuten verder waren werden we uitgenodigd door iemand in n auto die net afdraaide naar n chambre d'hote met pelgrimstekens, om koffie te drinken. Toch maar afgeslagen : wij wilden door naar Ervy-le-Chatel: daar koffie en middagpauze. Wil zat al op ons te wachten. Al 15 km gelopen. n Uurtje op t terras gezeten en weer verder: Wil en Yvon via n korte route naar hun overnachting, en ik door naar Flogny-la-Chapelle. Daar bij t winkelcentrumpje gekeken waar ik moest zijn. Wat bleek: ik had de verharde weg gelopen naar t dorp zelf en had dus te vee doorgelopen : most via n andere route weer terug naar La Chapelle Vieille Forêt, naar de Salle Polyvalente. Daar hebben ze aan de gemeenschapsruimte een pelgrimsovernachting gemaakt met 2 slaapkamers, keuken, douche en toilet. Lijkt nieuw. In t boekje van vorig jaar stond nog dat je kon overnachten in de kleedkamers van de voetbalclub. Dit was wel prima. Hier ontmoette ik n medepelgrim uit België en we hebben n leuk gesprek gehad. De burgemeester kwam ook nog even voor de stempel in ons paspoort en die burgemeester bracht me ook nog even naar t winkelcentrumpje om boodschappen te doe ( wel te voet weer terug).
Gezellig zitten praten met mijn 83 jarige medepelgrim, een voormalige rector van n gymnasium. Erg leuke ontmoeting, gezegen met n halve fles chablis van de contactdame van t onderkomen.
Mijn medepelgrim kon geen contact krijgen met de volgende overnachtingsadressen, dus die blijft n dagje extra en laat zich dan 2 etappes verder brengen door de contactdame
Oh ja: alweer n droge dag, wel vaak en veel wolken, maar met 16 graden prima wandelweer.
Morgen weer verder

  • 15 April 2017 - 20:11

    Ria:

    Wat fijn dat het weer zo meewerkt en dat je andere pelgrims ontmoet. Het voelt vast goed dat je niet alleen op pad bent. Ik geniet erg van je verslagen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Loge-Borgne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Juni 2019

Santiago de Compostela

07 Juni 2019

Naar Lavacolla

06 Juni 2019

Naar La Vella, net voorbij Peroxa

05 Juni 2019

Naar Melide

04 Juni 2019

Naar Palas de Rei

Actief sinds 27 Feb. 2017
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 32107

Voorgaande reizen:

27 Februari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: