naar Flogny-la-Chapelle - Reisverslag uit Loge-Borgne, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu naar Flogny-la-Chapelle - Reisverslag uit Loge-Borgne, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu

naar Flogny-la-Chapelle

14 April 2017 | Frankrijk, Loge-Borgne

Goed geslapen in onze gite. Tijdens t ontbijt bleek echter de elektriciteit niet berekend op koffiezetter en broodrooster en koelkast en boiler. Behalve dat t dan wat donker werd binnen, doet de spoeling van t toilet t dan ook niet ( n soort sanibraieur of hoe heet zoiets). Redelijk op tijd vertrokken, Yvonne en Wil waren me al snel voorbij. Na n uur kwam ik wil weer tegen op een bankje, tijd voor kleine pauze en wat brood, Wil weer verder . Weer n uur later trof ik Yvonne aan de kant van de weg, weer even pauze. Net toen we samen 5 minuten verder waren werden we uitgenodigd door iemand in n auto die net afdraaide naar n chambre d'hote met pelgrimstekens, om koffie te drinken. Toch maar afgeslagen : wij wilden door naar Ervy-le-Chatel: daar koffie en middagpauze. Wil zat al op ons te wachten. Al 15 km gelopen. n Uurtje op t terras gezeten en weer verder: Wil en Yvon via n korte route naar hun overnachting, en ik door naar Flogny-la-Chapelle. Daar bij t winkelcentrumpje gekeken waar ik moest zijn. Wat bleek: ik had de verharde weg gelopen naar t dorp zelf en had dus te vee doorgelopen : most via n andere route weer terug naar La Chapelle Vieille Forêt, naar de Salle Polyvalente. Daar hebben ze aan de gemeenschapsruimte een pelgrimsovernachting gemaakt met 2 slaapkamers, keuken, douche en toilet. Lijkt nieuw. In t boekje van vorig jaar stond nog dat je kon overnachten in de kleedkamers van de voetbalclub. Dit was wel prima. Hier ontmoette ik n medepelgrim uit België en we hebben n leuk gesprek gehad. De burgemeester kwam ook nog even voor de stempel in ons paspoort en die burgemeester bracht me ook nog even naar t winkelcentrumpje om boodschappen te doe ( wel te voet weer terug).
Gezellig zitten praten met mijn 83 jarige medepelgrim, een voormalige rector van n gymnasium. Erg leuke ontmoeting, gezegen met n halve fles chablis van de contactdame van t onderkomen.
Mijn medepelgrim kon geen contact krijgen met de volgende overnachtingsadressen, dus die blijft n dagje extra en laat zich dan 2 etappes verder brengen door de contactdame
Oh ja: alweer n droge dag, wel vaak en veel wolken, maar met 16 graden prima wandelweer.
Morgen weer verder

• 15 April 2017 - 20:11

Ria:

Wat fijn dat het weer zo meewerkt en dat je andere pelgrims ontmoet. Het voelt vast goed dat je niet alleen op pad bent. Ik geniet erg van je verslagen