naar Vézelay - Reisverslag uit Vézelay, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu naar Vézelay - Reisverslag uit Vézelay, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu

naar Vézelay

19 April 2017 | Frankrijk, Vézelay

Gisteren met eten in de watten gelegd. Ik nicht kiezen : alleen eren of in de zaal: gekozen voor de zaal, waar ook 50 kinderen kwamen eten. Gelukkig was het daar wel warm. Ik kreeg apart te eten: uitgebeid sla en tomaat , bouef bourgignon en pasta, daarna rondje kaas, en chocolade pudding toe. Veel te weinig gegeten, de kok maakte zich zorgen, en ook vanmorgen werd in de gaten gehouden wat ik at.
Mooi op tijd vertrokken
Mooie korte route naar Vézelay. Mooi klimmetje op t eind
Wel gevroren vanochtend en een zeer koude wind, maar mooi uitzicht
Vézelay ligt op een heuvel, is eigenlijk alleen maar een basiliek groot, met een straat met wat winkeltjes en restaurantjes en buiten de muur nog wat hotels. Op dit moment erg rustig.
Ik logeer bij Sainte Madeleine in t pelgrimsonderkomen waar ik de Belg weer tegenkwam en Yvonne weer. De anderen zijn verder, zij had n rustdag
Morgen pelgrimszegen in de kerk en dan weer verder

• 20 April 2017 - 18:17

Joke :

Hallo Thera,
    Gefeliciteerd het eerste deel van de drie volbracht . En op een hele goeie manier als ik het allemaal lees .was je ook zo emotioneel toen je Vezelaybinnen kwam ? Ik heb ook op de zolder bij Sainte Madeleine overnacht .je ontmoet wel gezellig veel ppelgrims en ook veel vrouwelijke .bijzonder .door alleen te lopen kom je wel echt in het pelgrimeren dus in je eigen energie en basis . Wens je veel rust en mooie gedachtenmaar ook mooie ontmoetingen en gesprekken. Hartelijke groet en op naar de volgende etappe tot St Jean Pied de Port
    Joke uit Cuijk