naar Los Arcos - Reisverslag uit Los Arcos, Spanje van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu naar Los Arcos - Reisverslag uit Los Arcos, Spanje van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu

naar Los Arcos

06 Juni 2017 | Spanje, Los Arcos

Gisteravond gezellig in t enige restaurant zitten eten met n Belgische en n Franse kamergenote. Wel wat lang wachten voor t eten, maar dat loonde zich zeker. Ik weet niet meer hoe t voorgerecht heette, maar t was n bord vol gekookte groenten: bonen, snijbonen, wortel, selderij, en ik weet niet wat nog meer, lekker op smaak, leek bijna soep, maar daarvoor wel weinig water, wel veel groentes. 2 e gang had ik gegrilde vis gekozen, lekker met n lekkere saus, maar ik denk dat de gril toch wel op grote afstand was. Als toetje yoghurt . Voor t drinken konden we kiezen tussen wijn en water, wilde je allebei dan bijbetalen. Wijn was n fles met z'n drieën die later nog extra erbij gebracht werd, hele maaltijd incluis wijn 11 euro , en gezamenlijk moesten we 2 euro bijbetalen voor de fles water.
Tegen 10 - en terug naar de Albergue : 10 u gaat de deur op slot en is er rust. Wat heet rust: een van onze kamergenoten, een zeer gewichtige Amerikaanse kwam wel heel stilletjes laat in bed, maar daarna was t gedaan met de rust. Overgewicht is een veel voorkomende oorzaak van snurken.
Dus vanochtend al voor 6 u wakker. Ontbijt: toastjes en jam, thee en jus d' orange en toen op tijd op weg voor weer n korte etappe zonder rugzak.
Wat aan de frisse kant, geen regen was er voorspeld, maar wel donkere wolken om me heen. En mijn regenjack had ik in de grote rugzak.
Verder een heerlijke wandeling over licht glooiend terrein, mooi pad tussen de korenvelden door, korte pauzes genomen en al voor 11 u op plaats van bestemming: Los Arcos. De Auberge pas om 13 u open. Maar gelukkig wel een fraai terras en n bar/ restaurant wat open was en waar ook al andere pelgrims zaten, op t plein van de kerk Santa Maria: zeker de moeite waard om eens te gaan bekijken. Zeer rijk en druk versierde binnenkant, met ook een beeld van de heilige Jacobus
Eten en drinken en om 13 u naar de Albergue waar ook mijn grote rugzak al gearriveerd was. Kamer voor mezelf, wel douche en toilet delen met n andere dame uit Frankrijk
Vanmiddag ontmoette ik hier ook Nederlanders : 1 dame uit Elsendorp en 1 uit Gemert die eind maart van huis uit vertrokken zijn. En n man uit Zevenaar met zijn dochter uit Amsterdam die de hele route in enkele tijd- etappes doen. Gezellig samen thee geleut en ook fijn om weer eens ongecompliceerd Nederlands te hoen en te praten, kost minder energie dan al die andere talen.
Verder wat liggen lezen en zometeen gezamenlijke maaltijd . Ruikt al lekker
Morgen verder ( weer met bagagevervoer )

• 07 Juni 2017 - 10:36

Jantje:

Hallo Thera

Hierbij weer eens een berichtje uit de Ouwe Peel .

Na een stuk Tour de France , nu aan de Vuelta begonnen . Met de derde etappe begonnen
    in Pamplona nu richting de noord-westkust van Spanje , naar je einddoel
    Santiago de Compostella .

Na het stierengevecht in Pamplona , waar de stier je op de horens heeft genomen,
    waarbij je je halve kies verloor , nu nog even doorbijten !
    Ik heb al vaak tegen je gezegd dat een kunstgebid veel makkelijker en minder pijnlijk is .

Nu ben je na het groene Frankrijk toch meer in het dorre en bruine Spanje terecht
    gekomen . Maar je zult de Spaans - Baskische taal wel onder de kiezen hebben !

Je zit nu in de streek waar wielrennen de populairste sport is in Spanje , met
    geboortedorpen van Vuelta - Toer de France - Giro winnaars .

Maar voor de wandelaars is het natuurlijk ook genieten in de prachtige dorpen ,
    stadjes en landschappen .

Tot slot , Niet bijten met eten en heel veel wandelplezier .

Tot schrijfs , groetjes Jantje

• 07 Juni 2017 - 16:15

Jannie Hoksbergen:

Hoi Thera,

Wat een reis.......respect hoor!
    Je gaat het wel halen, je bent nu al zo ver.
    Heel veel succes verder en hartelijke groet,

Jannie