naar Cardañuela-Riopico - Reisverslag uit Cardeñuela-Ríopico, Spanje van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu naar Cardañuela-Riopico - Reisverslag uit Cardeñuela-Ríopico, Spanje van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu

naar Cardañuela-Riopico

13 Juni 2017 | Spanje, Cardeñuela-Ríopico

Vanochtend weee mooi op tijd op, krijg je als je op tijd gaat slapen.
Het dorpje van afgelopen nacht Lagos n hoogte van 945 m. Vanochtend bij vertrek lag dat dus in de wolken/nevel
Niet zoveel uitzicht dus helaas. Meteen begonnen met wat stevig omhoog gaan naar 1162 m en daarna iets omlaag naar SAN Juan de Ortega, wat eigenlijk alleen maar n kerk is en n pelgrimsherberg en n hotel. Gelukkig was de bar van de herberg open voor koffie en n broodje, want inmiddels ruim 12 km gelopen. Leuk plekje trouwens. En voor de afwisseling door bossen weer gelopen. Hierna klaarde t weer op en hielden de bossen weer op, weer graanvelden. Na Atapuerca weer klimmen tot 1081m om daarna weer langzaam af te dalen naar Cardeñuela, op 928 m. Rustige dag gehad, niet veel pelgrims gezien. In Atapuerca nog wel n Belg ontmoet die 10 jaar geleden de Camino had gedaan met de fiets, en die nu met zijn vrouw en n auto de omgekeerde richting deed. Hij vond wel dat er in 10 jaar tijd veel auberges, restaurants en hotels bij zijn gekomen.
Vanavond gezamenlijk eten in de herberg. Hier zijn ook de 2 Fransen die ik 2 dagen geleden ook in die kleine herberg trof
Ondanks de 24 km niet moe, lig nu wel op n ligbed in de tuin.
M'n leesboek uit
Morgen n korte etappe naar Burgos
Morgen meer

• 13 Juni 2017 - 19:36

Jannie:

Je bent weer helemaal op dreef hè? 24 km...een hele afstand en dat met klimmen en dalen. Fijn dat het zo goed gaat. Veel plezier en succes verder.

• 13 Juni 2017 - 19:47

Monique:

Fijn dat het weer lekker gaat Thera. Geniet ervan!

• 13 Juni 2017 - 19:54

Nettie:

Hallo Thera,

Nu gaat het goed he? Zonder rugzak loopt natuurlijk ook een stuk makkelijker, ik moet er tenminste niet aan denken om iedere dag zo''n ding mee te moeten sjouwen, zou ook niet goed voor mijn rug zijn. Zoals ik het goed begrijp is het nu veel klimmen en weer dalen, maar je ziet natuurlijk wel veel op je pad en daar kun je natuurlijk ook weer lekker van genieten. voor vanavond lekker eten en een goede nachtrust.

Groetjes Hans en Nettie

• 14 Juni 2017 - 00:02

Ria:

Leuk dat je weer zo vol goede en energie zit! Top Geniet van de mleine dorpjes ontmoetingen en morgen Burgos. Ook mooi. Hartelijke groeten ook van zus Marian. Wij liepen de tocht in 2004.
    groetjes Ria