Naar Saint Astier - Reisverslag uit Saint-Astier, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu Naar Saint Astier - Reisverslag uit Saint-Astier, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu

Naar Saint Astier

Door: Thera

19 Juni 2018 | Frankrijk, Saint-Astier

Naar Saint Astier
Vanochtend op tijd op 7 u, ontbijt om 7.30 u met de hospitalero’s en Peter de Australiër. De Duitse meisjes trekken nog niet verder vanwege knieproblemen. Peter de Australiër wordt iets verder op de route gezet want 24 km is te ver voor hem, hij is dan ook al 84 jaar. Vic en ik na t ontbijt eerst op zoek naar n bakker, maar gelukkig ging t buurtwinkelier al om 8 u open: bananen en kaas en brood gekocht voor onderweg. Eerst de stad uit, kostte bijna n uur,bin t volgende dorpje bij de bakker koffie gedronken en verder. 2 straten verderop( wij wilde de abdij niet bekijken, dus een kleine afkorting) kwamen we Peter weer tegen. Hij was de weg kwijt( letterlijk dan). Mede dankzij de gps het pad weer gevonden. Verder heeft hij de hele weg vandaag met ons meegelopen. Gezellig en ook goed voor mij. Zo nam ik voldoende pauze. Was ook wel nodig: heet, lekker zonnetje, en in t bos goed te doen, maar in de wat kalere stukken is ruim 30 graden wel warm. Peter was op t eind helemaal moe. De afstand leek ook wel langer dan t boekje: bolgens t boekje ruim 24 km, maar volgens mijn gps wel 30 en volgens die van Vic 27. Wie er nu gelijk heeft, zal wel altijd onduidelijk blijven. Nu in n B&B, prima.
Net in t oude stadje gegeten: n heel heus 3 gangen diner voor maar 15 euro pp. De drank maakte t nog duur: wel 22 euro voor de fles. Nu zo gaan slapen: het raam staat open en op de achtergrond, of eigenlijk meer de voorgrond het ruisen van de rivier waar we op uit kijken, met net n kleine stroomversnelling voor ons raam
Morgen weer verder

• 20 Juni 2018 - 15:15

Nettie:

Hallo luitjes

Toch weer leuk al is Gerda er deze keer niet bij om jullie te volgen.
    Nog veel wandelplezier.

Groetjes uit de peel.