Via la Gratade naar Port-Sainte-Foy - Reisverslag uit Port-Sainte-Foy-et-Ponchapt, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu Via la Gratade naar Port-Sainte-Foy - Reisverslag uit Port-Sainte-Foy-et-Ponchapt, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu

Via la Gratade naar Port-Sainte-Foy

23 Juni 2018 | Frankrijk, Port-Sainte-Foy-et-Ponchapt

Geen migraine meer, en gisteren had ik in La Gratade geen internet en geen telefoonverbinding
Gisteren heerlijk uitgerust op weg, na eerst t huis goed afgesloten te hebben. Eerst de route weer opgezocht, maar die ging tot Mussidan over de voie vert, een fraai rustige fietsroute, makkelijk lopen en weinig hoogteverschillen.
In Mussidan op n terrasje wat gedronken en n sandwich gegeten en daarna op zoek naar n bankautomaten, n bakker( wel gevonden) , n supermarkt ( niet gevonden), kleine kruidenier ( voor sardientjes en zo uit blik voor op t brood. Verder naar La Gratade, gemeente Faisse. Daar was bij n boerderij een pelgrimsherberg met 5 bedden en keuken en douche en toilet. Daar waren ook Peter de Australiër weer en Huck ?? N Japanner die we ook al 2 x eerder hebben gezien Gezellig.
Vanochtend op tijd vertrokken richting Saint Foy la Grande. We overnachten nu aan de overkant van de rivier de Dordogne.
De wandeling hierheen was prima, glooiend landschap, veel bos, schaduwrijke laantjes, veel geasfalteerd. Na de middag werd t antwoord anders , grond harder en witter, meer kalk en langzaam meer wijngaarden.
We logeren nu in Port Sainte Foix, in een huisje in een tuin, 4 bedden, maar we zijn maar met ons tweeen. Er is heerlijk voor ons gekookt door de eigenaar, Charley. We logeren niet in Sainte Foy la Grande, want daar was alles vol. Hier vinden plaats DE FRANSE KAMPIOENSCHAPPEN PETANQUE. Wij Nederlanders noemen dat Jeu de Boules, om t makkelijk te houden.
Voor morgen (zondag) was t lastig wat te reserveren, wordt dus een wat langere etappe.
Morgen verder

• 25 Juni 2018 - 20:15

Inge:

Het is weer heel gezellig om jullie te volgen tijdens jullie wandeling.
    Heel veel succes en wandelplezier.
    Groet Inge.