Hagetmau- Beyries - Reisverslag uit Beyries, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu Hagetmau- Beyries - Reisverslag uit Beyries, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu

Hagetmau- Beyries

Door: Thera

03 Juli 2018 | Frankrijk, Beyries

Ja, jullie zien t goed, tenminste de intimi begrijpen t. Op advies van onze hospitalero: de afstanden kloppen niet, die zij groter, en gezien de verwachte hitte niet verstandig te lopen, dus vanmorgen de bus naar Hagetmau, daar op ziek naar n bakkee( uiteindelijk gevonden met heeeeerlijk brood) en daarna koffie uiteindelijk te voet verder naar Beyries. Duidelijk te merken dat we richting Pyreneeën gaan: meer heuvel op en heuvel af, zeer uitgestrekte maisvelden en zeer kleine dorpjes met kerken ( gesloten) en n Mairie ( gesloten) en geen koffie of thee of fris in n bar-tabac.
Mooie uitzichten, genoeg bewolking , geen regen en na de middag in Beyries. In de réfuge van de gemeente, dwz in de feestzaal bij t gemeentehuis is achter een gordijn n ruimte met 4 bedden, en 3 veldbedden. En achter de bar is alles wat n pelgrim nodig heeft : n gevulde koelkast met frisdrank, bier en n fles wijn, boter, kaas en eieren, en plastic bakken vol met conserveren verpakt brood en jam etc. Onze Franse medepelgrim van afgelopen nacht( uit Marseille) is er ook zeer veel ruimte, prima douche en hartelijke ontvangst door n dame dienlater nog terugkwam om te vragen of we iets nodig hadden. Enige nadeel: zelf koken, ging nog goed ook. Helaas was er maar een fles wijn.
Morgen beter naar Orthez, wordt onze laatste wandeldag

• 03 Juli 2018 - 19:49

Vera:

Jullie zijn wel bikkels hoor, ik doe het niet na.....vandaag 50 km gefietst met ondersteuning, dat gaat mij beter af. Nog een mooie laatste wandeldag.
    Saluti di,
    Vera

• 04 Juli 2018 - 11:18

Tiny:

Geniet van jullie -voorlopig- laatste wandeldag en goede thuisreis!