Naar Saint Jean Pied de Port - Reisverslag uit Madrid, Spanje van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu Naar Saint Jean Pied de Port - Reisverslag uit Madrid, Spanje van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu

Naar Saint Jean Pied de Port

Door: Thera

03 Oktober 2018 | Spanje, Madrid

Vanochtend op tijd op, want het gezamenlijke ontbijt begon om 7 u. Ruim voldoende voor iedereen. Het overgebleven stokbrood van de vorige dag geroosterd, gewoon brood en cake, met kaas en natuurlijk jam en koffie en thee en sinaasappelsap. Sommigen vertrokken erna al snel, nog niet eens licht, om 8 u gaat de zon pas op. Mooie zonsopkomst trouwens. Met mooi ochtendgloren. Ook wij rond 8 u op weg, lekker fris nog, en de zon nog achter de bergen. Je kunt wel merken dat er 3 pelgrimswegen bij elkaar gekomen zijn: de een na de ander haalt ons in. Na 4 km al een bakker ( die niet in ons boekje stond) lekker vers brood gehaald. Lekker wandelweer en de temperatuur steeg bij n strakblauwe lucht en n lekker zonnetje. Max vandaag 22 graden. Lekker wandelweer. Ergens onderweg een huis met aanbouw, waar de koffie klaar stond in grote kannen, donativo. Je kon er ook biologische kaas kopen
In Saint Jean Le Vieux , 5 km voor t einde ook nog n terrasje, mooi zo. Was n wat makkelijkere etappe, licht glooiend, maar 400 m dalen en stijgen en in totaal maar 22 km.
Saint Jean Pied de Port is n echt pelgrimsstadje, met veel refugio’s , maar ook erg toeristisch. Vanavond logeren we in n hotelletje buiten t centrum. Gegeten in n restaurantje in t centrum. Het blijft mooi weer , dus morgen n klein stukje wandelen maar