naar Chataux Porcien - Reisverslag uit Château-Porcien, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu naar Chataux Porcien - Reisverslag uit Château-Porcien, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu

naar Chataux Porcien

01 April 2017 | Frankrijk, Château-Porcien

Na weer n ruim ontbijt heeft onze gastheer de bakker gebeld in n dorpje verderop om ervoor te zorgen dat we niet op onze sandwich hoefden te wachten. En hij heeft ook alvast gebeld naar n overnachtingsmogelijkheid voor morgen, zondag omdat in t dorp waar we dan aankomen t enige restaurant/ hotel op zondag gesloten is en ook de gemeentelijke pelgrimsonderkomen gesloten is. Zijn Frans gaat toch wat sneller dan dat van mij
Gestart met motregen, dus regenpakken aan. Na nog geen uur was t droog, maar t bleef de hele tijd grijs en af en toe wat drupjes. In Wasigny aangekomen ( met n mooie 12e eeuwse markthal) daar de bakker gezocht 11.30u. T enige aan brood waren onze sandwiches. Verder was alle brood uitverkocht . Dus maar een dankgebedje naar onze gastheer gestuurd. Verder gelopen. De heuvels worden minder hoog en minder steil.
Ergens ineen klein dorp onze boterham gegeten naast t gemeentehuis onder een fraaie nieuwe overkapping, lekker beschut. En nu in Chataux Porcien aangekomen. Met 4 pelgrims in een klein hokje: past net wel of niet
De andere 2 pelgrims kunnen geen overnachting vinden voor morgen. De locale restauranthouder die ook t pelgrimsonderkomen onder zijn hoede heeft is wel n uur aan t bellen geweest, maar niet gelukt: zij blijven hier nog n dag. Wij gaan morgen weer verder , wel weer n lange etappe, nog langer dan vandaag. Dus nogmaals een dankgebedje naar onze gastheer

• 01 April 2017 - 20:49

Vic:

Wat een attente gastheer die invloed heeft op bakkers en onderkomens. Kennelijk hoeven pelgrimonderkomens niet altijd open te zijn/ opvang bieden.

• 02 April 2017 - 08:51

Peter:

Leuk die belevenissen van jullie. elke dag wel weer nieuwe verrassingen. Met z'n 4-ren in een klein hokje..................hopelijk geen snurkers !

• 02 April 2017 - 09:56

Paul:

Wat een vriendelijke fransen! Toch super als je leest wat de gastheren voor moeite doen.
    En viel het hokje met z'n vieren te doen

• 02 April 2017 - 15:18

Margot Van Der Most:

Mijn berichtje is op 12 maart terecht gekomen haha.