naar Cravant - Reisverslag uit Cravant, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu naar Cravant - Reisverslag uit Cravant, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu

naar Cravant

17 April 2017 | Frankrijk, Cravant

Na het ontbijt vanochtend dacht ik nog snel even naar de intermarche te gaan op weg naar de route. Ging helaas pas om 9 u open, dus 20 minuten buiten in de kou wachten. Sandwiches gehaald voor onderweg en sinaasappels en n appel. Veel koude wind en dreigende wolken, en aardig wat klimmen en dalen tussen de Chablis. Ook in Saint-Cyr-les-Colons was de bakker al dicht, maar daar bij de kerk en t pleintje wel even rustig gezeten. Niet te lang: te koud. Even verder moest toch mijn regenpak aan, na 5 minuten de jas maar weer uit. Mooi pad verder met hele verre uitzichten omdat je over de toppen van de heuvels loopt. Uiteindelijk een lange afdaling naar Cravant, een vestingstadje waar diverse restaurants en hotels zijn. Ik heb gereserveerd in Les Lila's . Blijkt t restaurant vandaag dicht te zijn. Net als alle restaurants in het dorp. Volgens t hulpje van t hotel zou de bar wel open zijn in t dorp. Ik nog gekeken : ook dicht.
Ik aan n mevrouw vragen die ik tegen kwam of er iets open is: nee op 2e paasdag is alles dicht. Toen heb ik haar gevraagd of ze me wat brood wilde verkopen zodat ik wat kan eten: toen nodigde ze me uit om bij haar en haar familie te komen eten, dus daar ga ik zometeen heen
Morgen weer verder

• 18 April 2017 - 08:11

Paul:

Hi Thera, je komt zo af en toe onverwachte situaties tegen die dan ook weer tot bijzondere ontmoetingen leiden. Gaaf dat de mevrouw jou uitnodigd om mee te eten!
    Door die ontmoetingen oefen jij je Franse taal ook behoorlijk. Ben benieuwd hoe je etentje was bij de familie.