naar Villeneuve sur Cher - Reisverslag uit Villeneuve-sur-Cher, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu naar Villeneuve sur Cher - Reisverslag uit Villeneuve-sur-Cher, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu

naar Villeneuve sur Cher

27 April 2017 | Frankrijk, Villeneuve-sur-Cher

Frankrijk is wel n land van tegenstellingen : dan weer loop je door dorpjes met oude vervallen huizen, dan weer fraai gerestaureerde huizen, dan ook weer dorpjes met fraaie tuintjes en mooie hekwerken. In veel van die dorpjes is alle middenstand dicht, of maar zeer beperkt open. Maakt t voor de locale bevolking moeilijk, maar voor ons pelgrims onvoorspelbaar.
Afgelopen nacht in Bourges, toch n grote stad, geslapen in n jeugdherberg, zeer beperkte openingstijden van de receptie 9-11 u en 18-21u en daarbuiten is de deur op slot, dus geen mogelijkheid je rugzak al even te droppen. Bovendien gaat t restaurant alleen open als er grote groepen zijn, en aan ontbijt doen ze ook niet. Terwijl al die faciliteiten wel op de site vermeld worden als zijnde aanwezig.
Maar daarom niet getreurd. Ondanks dreigende wolken mijn regenpak vandaag alleen nodig gehad tegen de wind en de kou. Om Bourges uit te komen duurt ook wel 4 km, dus de eerste koffie al gescoord en genoeg winkeltjes voor de dagelijkse boodschappen.
Daarna iets glooiend landschap
En onderweg n plaatsje rond middaguur, waar weliswaar geen winkels waren, maar wel n prima restaurant. Wel fijn, want buiten zitten is koud, en mijn gastvrouw vanavond kookt niet, er is wel magnetron en waterkoker.
Wat kortere etappe vandaag, ik ben toch wel moe, 17 km maar
Bij aankomst in Villeneuve sur Cher even zoeken naar mijn overnachtingsplek: Blijkt n heus groot kasteel te zijn. Ik ben de enige logé, eigen ingang met keuken met magnetron koffiezetter en waterkoker
Eigen badkamer,
En n royale slaapkamer. En zoals t oude Franse kastelen betaamd : niet warm te stoken. De verwarming in de keuken doet t niet, maar op mijn slaapkamer wel en daar is t aangenaam warm.
Wordt n rustige avond zo alleen, maar ook erg fijn even veel privacy te hebben
Zometeen brood en yoghurt en fruit
En morgen weer verder

• 27 April 2017 - 19:11

Jos Mertens:

Ziet er goed uit Thera. Schiet ook al op ! Zou toch niet willen ruilen.
    Houd moed, geniet en tot later !

Gr. Jos

• 27 April 2017 - 20:25

Frenk:

Dag Thera,
    Leuk je blog. Wat heb je al een eind gelopen zeg. Knap ik heb er bewondering voor.
    Het weer zou wel wat beter kunnen zijn volgens mij. Regelmatig toch koud of nat.
    Nou de lekker weer dagen komen nog.
    Vandaag koningsdag in Nederland. Een lekker lang weekend om van te genieten.

Nou Thera ik blijf je volgen vanuit mijn luie stoel.
    Veel succes verder met nog veel interessante ontmoetingen en belevenissen.

Groet, Frenk

• 27 April 2017 - 20:48

Paul:

Hi Thera,
    Als je schrijft 'vandaag een korte route, vandaag maar 17 km' dan gaat ie lekker dus. Knap hoor. Bijna dagelijks met rugzak kilometers maken en hoor je nauwelijks over over lichamelijke ongemakken. Goed getraind dus?! Je zult onderhand wel in een afgetrainde staat verkeren. Zeker als het organisaeren van goede maaltijden toch geregeld enige creativiteit kost. Hopelijk gaat dat lopen de hele route zo. Het kan niet anders dat het weer beter wordt naarmate je dichterbij komt. Hier in ons kikkerlandje kunnen wij niet zonder de kachel. De temperaturen zijn bijna winters met de afgelopen nachten vorst en overdag maar ca 10 graden. Gelukkig wel relatief droog en af en toe een buitje. Van Koningsdag zul jij niets gemerkt hebben. Met af en toe een zonnetje en een verspreide sproeiregen buitje hadden de feestvierders geluk. Succes verder. Blijf jou volgen.
    Groet Paul