naar Issoudun - Reisverslag uit Issoudun, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu naar Issoudun - Reisverslag uit Issoudun, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu

naar Issoudun

28 April 2017 | Frankrijk, Issoudun

Na mijn kasteelovernachting met n kasteelprijs, op weg naar Issoudun, nog nooit van gehoord.
Onderweg in Charost om 12 u warm gegeten en dat bevalt goed vanwege de extra energie en de lekker warme pauze. 23-24 km vandaag met weer lange rechte paden en wegen met weinig hoogteverschil. Regenpak aan tegen de koude wind, na de middag regenjas uit, maar rond 16 u weer aan, ditmaal vanwege de regendruppels. Enkele minuten.
Naar Issoudun, daar ga ik overnachten bij de missionarissen van t heilig hart.
Blijkt t n naast n kerk gelegen zeer groot klooster te zijn wat tegenwoordig hotel is, vooral voor groepen. Goed dat ik gereserveerd heb, is vol. T wemelt er van politie die er blijkbaar n nascholing hebben , en tijdens de avondmaaltijd zit er een grote groep Duitsers ( waar de politie eet, weet ik niet) die keurig voor t eten gezamenlijk hardop bidden. Ik blijk de enige andere gast te zijn met eten. Eten was prima, inclusief het karafje wijn.
Gelukkig alles voor n pelgrimsprijs en niet de prijs die op de deur staat.
Morgen weer verder

• 29 April 2017 - 10:16

Jantje:

Dag zusje.

De plaatsen die ik noemde zijn wel degelijk fondvluchtplaatsen , en er ligt ook
    nog Moulins en La Ssouteraine in de verdere omtrek.

De laatste plaats ligt denk ik ook wel op jouw route.Je ziet ze natuurlijk
    af en toe al vliegen , maar dit weekend zal je ook af en toe groepen duiven
    boven je zien vliegen richting het noorden.

Veel plezier verder in de mooie plaatsen en steden en tot schijfs.