naar Issoudun - Reisverslag uit Issoudun, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu naar Issoudun - Reisverslag uit Issoudun, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu

naar Issoudun

28 April 2017 | Frankrijk, Issoudun

Na mijn kasteelovernachting met n kasteelprijs, op weg naar Issoudun, nog nooit van gehoord.
Onderweg in Charost om 12 u warm gegeten en dat bevalt goed vanwege de extra energie en de lekker warme pauze. 23-24 km vandaag met weer lange rechte paden en wegen met weinig hoogteverschil. Regenpak aan tegen de koude wind, na de middag regenjas uit, maar rond 16 u weer aan, ditmaal vanwege de regendruppels. Enkele minuten.
Naar Issoudun, daar ga ik overnachten bij de missionarissen van t heilig hart.
Blijkt t n naast n kerk gelegen zeer groot klooster te zijn wat tegenwoordig hotel is, vooral voor groepen. Goed dat ik gereserveerd heb, is vol. T wemelt er van politie die er blijkbaar n nascholing hebben , en tijdens de avondmaaltijd zit er een grote groep Duitsers ( waar de politie eet, weet ik niet) die keurig voor t eten gezamenlijk hardop bidden. Ik blijk de enige andere gast te zijn met eten. Eten was prima, inclusief het karafje wijn.
Gelukkig alles voor n pelgrimsprijs en niet de prijs die op de deur staat.
Morgen weer verder

• 29 April 2017 - 10:16

Jantje:

Dag zusje.

De plaatsen die ik noemde zijn wel degelijk fondvluchtplaatsen , en er ligt ook
    nog Moulins en La Ssouteraine in de verdere omtrek.

De laatste plaats ligt denk ik ook wel op jouw route.Je ziet ze natuurlijk
    af en toe al vliegen , maar dit weekend zal je ook af en toe groepen duiven
    boven je zien vliegen richting het noorden.

Veel plezier verder in de mooie plaatsen en steden en tot schijfs.

Groetjes uit de Peel.