soms zit t mee, soms zit t tegen: naar de Pont d - Reisverslag uit Fressine, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu soms zit t mee, soms zit t tegen: naar de Pont d - Reisverslag uit Fressine, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu

soms zit t mee, soms zit t tegen: naar de Pont d

Blijf op de hoogte en volg

04 Mei 2017 | Frankrijk, Fressine

Vanochtend vertrokken met zeer grijs weer en laaghangende wolken, maar droog. Toch maar regenbroek aan vanwege nat gras en zo. De heuvels worden steiler en dichter bij elkaar,
Mooie weggetjes door de velden en vlak voor Cargilesse leken t wel de Ardennen met heuse klim en klauterpaadjes
In Cargilesse komen de routes vanuit Vézelay weer bij elkaar: die via Nevers en die via Bourges . Cargilesse is n wat touristisch stadje met n kasteel, restaurant en n tabac
Ik had net Yvonne geapptdat ik daar was en me afvroeg waar zij was. Broodje gegeten op n bankje bij t kasteel en toen naar de tabac voor koffie: en wie schetst mijn verbazing: zit Yvonne daar ook koffie te leuten. Gezellig wat gekletst en verder gelopen. Spijt dat ik niet wat langer op haar gewacht heb. Uurtje later weer pauze en inmiddels mooi halfbewolkt weer. Samen verder gelopen. Bij n wat lastiger stuk langs de rivier bomen over t pad, ander paadje gezocht,wat n lastig paadje was met veel braamstruiken. Is Yvonne gevallen en heeft haar pols gebroken. Ontzettend balen. Overeind geholpen en toch maar verder naar t eerstvolgende huis: dat bleek de Taverne te zijn waar ik ga overnachten. Yvonne zou 3 km verderop op n camping overnachten bij Nederlanders . Die maar gebeld en die hebben haar opgehaald en zij zouden zorgen dat ze met n taxi naar t ziekenhuis kan ( dichtstbijzijnde: Chateauroux, 52 km verderop ) Balen want zo is haar tocht ten einde. Met n gebroken pols Kun je geen rugzak hanteren.
Ook Louella is inmiddels weer thuis, gelopen tot Bourges en toen ging t niet meer
Zozeer je maar weer: je weet dat je begint, je weet niet hoe t eindigen zal
Morgen weer verder

  • 04 Mei 2017 - 22:59

    Paul:

    Zeg dat wel. Soms zit het mee en soms zit het tegen. Echt super balen wanneer je door een val een gebroken pols oploopt. En daardoor moet stoppen. Lijkt mij heel lastig voor je.
    Let goed op!

  • 04 Mei 2017 - 23:53

    Ria Bos:

    Aaaah wat sneu dat ze haar pols gebroken heeft. Ja dan lukt t niet meer om ook maar iets met een rugzak aan te vangen.
    Ik ben weer helemaal bij met lezen van alle verslagen. Heel erg leuk. Was zelf 10 dagen op de Franciscusweg in Italië. Ook erg mooi om te doen

  • 05 Mei 2017 - 09:20

    Dick Arts:

    Ha Thera ik volg je heel geregeld en wil je nu een berichtje sturen om het moreel een beetje op te peppen, wat een pech! hoop dat jou tocht glorieus zal eindigen, dat wens ik je toe!
    Groeten uit Nijmegen
    tot ziens Dick

  • 05 Mei 2017 - 19:10

    Inge:

    Hoi Thera. Wat sneu voor jou, dat er nu al 2 medeloopsters
    huiswaarts zijn gekeerd.. Blijf positief denken en lopen,
    dan kom je er wel.Gr. Inge.,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Fressine

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Juni 2019

Santiago de Compostela

07 Juni 2019

Naar Lavacolla

06 Juni 2019

Naar La Vella, net voorbij Peroxa

05 Juni 2019

Naar Melide

04 Juni 2019

Naar Palas de Rei

Actief sinds 27 Feb. 2017
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 32091

Voorgaande reizen:

27 Februari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: