naar Benevent l'Abbaye - Reisverslag uit Bénévent-l'Abbaye, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu naar Benevent l'Abbaye - Reisverslag uit Bénévent-l'Abbaye, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu

naar Benevent l'Abbaye

07 Mei 2017 | Frankrijk, Bénévent-l'Abbaye

Toch ook erg gezellig zo'n echte pelgrimsrefugio . Deze was erg goed. De eigenaresse zorgde voor de warme maaltijd en t ontbijt en at zelf ook mee ( meer haar levenswerk)
6 pelgrims afgelopen nacht. Bovendien was er n wasmachine en n droger. En het was er aangenaam droog en warm.
Vanochtend na het ontbijt was de epicerie nog dicht, maar de broodwinkel wel open, dus n sandwich voor vandaag en 1 voor morgen gekocht. Weer n bewolkte koude dag, maar gelukkig in St Priest de Feuilles de tabac open en even binnen zitten uitrusten met koffie. Later bij nog n dorpje het restaurant gemist, maar wel n beschut plekje om mijn sandwich te eten. En na ruim 20 km aangekomen in Benevent l'Abbaye, lijkt wel toeristisch met veel winkeltjes en zo, maar alles dicht. En t pelgrimsonderkomen helaas pas na 16u open en ik was er al om 15u en t begint weer te regenen. Gelukkig heeft de Engelse eigenaresse medelijden en mogen we naar binnen
Later komt ook Guy, de Vlaamse pelgrim van afgelopen nacht op deze 3 persoonskamer. Er is ook n Frans stel, maar die hebben uitgebreidere luxe en n privekamer. Gelukkig doen ze op ons verzoek de verwarming aan
En morgen de bakker dicht, en om 9 u pas t winkeltje open, dus later vertrekken
Morgen weer verder

• 07 Mei 2017 - 18:29

Vic:

Bénévent l'Abbaye est la première "Petite Cité de Caractère®" en Limousin, une étape incontournable sur la route de St Jacques de Compostelle. Bénévent l’Abbaye vous invite à découvrir sa très belle abbatiale, construite aux XIème et XIIème siècles, dans un style roman de transition. L'architecture de cette église très homogène est typique de l'art roman limousin.

• 08 Mei 2017 - 08:59

Caroline:

Zo Vic, ik wist niet dat je zo goed Frans kunt schrijven. Ongekend talent!
    Thera, je hebt toch echt pech met het weer. Normaal gesproken zou je het beter verwachten. En alles dicht op het Franse platteland. Het lijkt me echt afzien. Je bent een doorzetter, dat blijkt wel. Het lijkt dat je altijd goed gehumeurd bent. Maar je zult toch ook wel even een baalmoment hebben. Het zal wel allemaal steeds beter worden naarmate je verder komt. Nog even doorzetten. Heel veel succes verder!

• 08 Mei 2017 - 13:31

Piet.b:

Dag Thera.

Je bent nu ongeveer halverwege.
    Volgens mij gaat het nog steeds goed met je !
    Ik zie dat je Limoges nadert. Misschien kom je ook nog wel in Oradour-sur-Glane. Bijzonder indrukwekkend dorpje, waar bijna alle inwoners vlak voor het einde van de oorlog zijn vermoord.

• 08 Mei 2017 - 13:53

Nettie:

Hoi Thera, zo te lezen nog alles goed.

Weet je dat in Limoges een heel grote porselein fabriek moet zijn, hier heb ik er nl een hele boel koffiekannen en serviezen van, allemaal bij elkaar gesprokkeld in het verleden op de Parijse rommelmarkten, mooi spul. Goede reis verder.

gr. Nettie