naar Châtelus - Reisverslag uit Châtelus-le-Marcheix, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu naar Châtelus - Reisverslag uit Châtelus-le-Marcheix, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu

naar Châtelus

08 Mei 2017 | Frankrijk, Châtelus-le-Marcheix

Gisteravond gezellig met z'n zevenen gegeten. Vanochtend allemaal wachtend bij de Carrefour totdat de winkel om 9 u open gaat, n wat later vertrek dus. Niet erg: vandaag gaat t droog blijven, wel grijs. De heuvels zijn voorbij, de bergen beginnen. Ik loop n beetje achter 2 Fransen die ook in de Engelse gite overnacht hebben. Zij lopen de Rocamedur, met vandaag eerste stuk overlap met de route die ik loop. In Marsac zitten ze bij de kerk even te rusten en wat te eten. Na de pauze blijkt t café om de hoek ( toepasselijk chez Jacques) toch wel open voor ons, lekker even binnen koffie ( buiten te koud om stil te zitten)
Van daar uit gaat de weg geleidelijk steeds steiler omhoog, en langs t gehucht l'Abbaye, tot net na de top Saint Goussaud: weer tijd voor pauze, en ja daarzitten ze weer. Gezamenlijk wat lunch uit de rugzak, maar toch wel koud in de wind. Maar ook hier, ook al staat er in onze gidsjes niets aangegeven: toch weer n restaurantje wat open was en ons wel van koffie wilde voorzien, behaaglijk warm binnen. Van daaruit hadden zij n ander doel dan ik. Verder , veel afdalen. Mooie paadjes, tot uiteindelijk Châtelus-les-Marcheix, n klein plaatsje met n gite beheerd door n ouder echtpaar, ziet er weer netjes uit, zelfs lakens en handdoeken.
Het zijn de kleine dingen waar n mens blij mee wordt
Verder natuurlijk alles dicht. Het is vandaag 8 mei : jour de la victoire.
Ben benieuwd of morgen de bakker hier wel open is
Vandaag was de etappe 19,4 km volgens mijn boekje. Was genoeg met die klim, al merk ik wel dat ik snel herstel. Ook wel nodig want morgen 10 km meer

• 08 Mei 2017 - 18:41

Nettie:

Hoi Thera, zo te zien op het bordje nog een heleboel km te gaan. succes

Gr. Nettie.

• 08 Mei 2017 - 21:02

Jennifer Van De Beek:

Hallo Thera, tjonge jonge wat maak jij een kilometers... En ik hoor je niet spreken over spierpijn of andere ongemakken. Knap hoor! Ben ondertussen wel benieuwd hoeveel je nu weegt (gezien de maten die wij als tennisteam genoteerd hebben, voor je weg ging). Even een selfie zou wel leuk zijn :) Ik wens je veel leuke bijzondere gesprekken onderweg met intressante mensen. En een heerlijk zonnetje erbij... Wandelse... ik volg je op de voet. Groetjes uit Heerde,
    Jennifer van de Beek

• 09 Mei 2017 - 09:11

Paul:

Ha Thera, Het weer zit niet mee. Alhoewel wanneer de zon vol schijnt en de temperaturen hoog zijn dat ook niet heel lekker wandelen is. Wel lekker voor de rustmomenten.
    Je komt veel mensen tegen! Gezellig.
    Wij waren oook wel nieuwsgierig naar je gewicht. Veel lopen en regelmatig wat geregel voor je eten. En wij hebben ook bewondering voor het feit dat je tot nu toe weinig last hebt van je spieren en gewrichten.
    Succes en geniet.