van Champillon naar Moussy - Reisverslag uit Moussy, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu van Champillon naar Moussy - Reisverslag uit Moussy, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu

van Champillon naar Moussy

06 April 2017 | Frankrijk, Moussy

Vandaag een wat grijze koude wat winderige dag. We zijn teveel verwend lijkt wel. Wat heuvelig landschap weer met veel druivenstruiken voor de champagne. Nooit geweten dat er zoveel champagnehuizen zijn.
We lopen door Hauteviller, daar is t markt. Wel 2 kramen: eentje met kaas en eentje met groenten. Het grote voordeel is wel dat t locale café open was voor koffie. t Was ook wat meer toeristisch, ook Engelsen gezien. En in de kerk is er t graf van Dom Perignon. Leuk mooi plaatsje en goed bezig met restauraties. Door de koffie gesterkt door naar Mardeuil. Daar weer toe aan koffie. Terwijl ik bij het locale postkantoortje informeerde naar de mogelijkheden voor koffie ( de medewerkster erg blij met klandizie: ze keek erg weifelend, pakte de telefoon om te informeren, alles dicht, haar excuses aanbiedend dat ze zelf ook geen koffie had, zelfs het gemeente huis gebeld: allemaal dicht) zei ze ineens: dan kan je beter de burgemeester vragen, die komt er net aan. En inderdaad: buiten stonden Louella, onze medepelgrim en Gerda met iemand te praten die ons uitnodigde voor de koffie. T bleek inderdaad deburgemeester te zijn die voor zijn middagpauze naar huis ging, maar ons uitnodigde op het gemeentehuis waar hij op zijn kamer koffie voor ons ging zetten. En n heel gesprek over pelgrimeren en pelgrimsonderkomens volgde. Superleuk, ook nog n sleutelhanger gekregen en n stempel in ons pelgrimspaspoort. Na deze geweldige ervaring weer verder. Bij Thierry ging Louella naar haar overnachtingsadres, en wij 1 km verder naar Moussy naar hotel Champenoise waar we Wil en Yvonne uit Brabant weer tegen kwamen. Ook weer gezellig
En heerlijk gegeten
En Gerda heeft haar allereerste glas echte champagne gedronken
Morgen weer verder, dan werf wat meerzon

• 07 April 2017 - 01:54

Piet.b:

Dag Thera en Gerda,

Je ziet wel de goede mensen ontmoeten ! Een van de schitterende dingen die je op deze tocht kan gebeuren. En dan ook nog champagne drinken - geweldig !

• 07 April 2017 - 07:46

Nettie:

Hoi Gerda en Thera.

Zo te constateren gaat het bij jullie nog helemaal goed, champagne, en dan nog koffie bij de burgemeester super, wil je nog wel terug naar huis? En ook nog een mooie route tussen de druiven gaarden, Gerda geniet nog van de laatste dagen voor je weer naar huis moet en Voor jouw Thera nog vele veilige wandel kilometers.

Groetjes Hans en Nettie.

• 07 April 2017 - 08:46

Monique:

Ik volg inmiddels al weer een tijdje de verhalen. Leuk Thera dat je toch hebt besloten elke dag een bericht te schrijven over de reis. Zo weten we een beetje wat jullie allemaal beleven onderweg. Heel bijzonder! Nog veel mooie belevenissen gewenst.

Groetjes Monique