Naar Melide - Reisverslag uit Melide, Spanje van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu Naar Melide - Reisverslag uit Melide, Spanje van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu

Naar Melide

05 Juni 2019 | Spanje, Melide

Thema van vandaag: jas aan, jas uit. In de Albergue was er geen ontbijt dus dat deden we in de bar 250 m verderop. Op weg erheen merkten we al dat t koud was en nat. Dus na het ontbijt regenbroek en regenjas aan en op weg, in file, heuvel op en heuvel af. N mooie route en de hoeveelheid regen viel aanvankelijk wel mee, en soms weer een zonnetje en dan dus jas uit, maar niet langer dan 10 minuten: dan toch weer regen. Het pad is wel heel fraai, vooral voor zonnig weer : veel schaduwrijke paden. En elke 3-4 km wel een dorpje of boerderij met bar en overdekt terras. Voordeel van die buien is wel dat de landelijke geurtjes ook wat weg spoelen. Veel lopers ook, vooral veel Spanjaarden die in Sarria gestart zijn. En telkens kom je weer mensen tegen die je al eerder hebt gezien. Lekker geluncht, en dames van mijn tennisteam: jullie begrijpen wel dat ik deze wandelreis geen kilo af val.

Vandaag maar tot Melide, ongeveer 16 km

Nu in een prima Albergue: O Candil, slaapkamer met 8 mensen, ruime badkamers, en zoals later bleek, gelukkig ook een droger, want onder t afdak werd ons wasje niet droog.

Melide is vooral bekend om zijn inktvis, en omdat we toch vroeg waren hebben wij vanmiddag heerlijk geborreld met inktvis er bij. We zullen zien wat we vanavond gaan eten.

Morgen weer verder: nog slechter weer