Naar Camponaraya - Reisverslag uit Camponaraya, Spanje van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu Naar Camponaraya - Reisverslag uit Camponaraya, Spanje van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu

Naar Camponaraya

29 Mei 2019 | Spanje, Camponaraya

Herstel, we waren maar met 8 in de Albergue. De stapelbedden waren met schotten verdeeld met telkens 2 stapelbedden en die waren met een schuifdeur ook weer wat dichter te maken, wat meer privacy, maar t plafond was gezamelijk. Alleen de ondebedden voor n deel bezet ( er waren minstens 20 slaapplekken. Gezellig om samen te eten. En n prima ontbijt met vers sinaasappelsap en toast en koffie.

Verder over n bij tijd en wijle stenig, maar erg mooi pad, met soms wel steile stukken.

In Molinaseca eerste stop op n lekker zonnig terras bij de nagebouwde Romeinse brug. Daarna verder naar Ponferrada. Leuke stad, prima bakker, maar natuurlijk met een echt kasteel, zoals je je dat voorstelt hoe n echt kasteel moet uitzien

Het kasteel van de Tempeliers. En tot ons genoegen: het is woensdag en dan mag iedereen gratis naar binnen. Dus ook gedaan. Leuk om te zien

Inmiddels kunnen we wel merken dat we gedaald zijn tot 541 m. Het blijft zonnig, maar de wind is veel warmer. Vandaag ongeveer 30 graden.

Ponferrada uit via n mooi park, langzaam iets omhoog, daarna vrijwel vlak verder via Fuentes Nuevas naar Camponaraya

• 29 Mei 2019 - 17:25

Gerda:

Het schiet goed op zo te lezen. Mooi kasteel trouwens.

• 30 Mei 2019 - 05:39

Paul:

Inderdaad, de foto laat een kasteel zien zoals je dat zou tekenen. Voor het wandelen wordt het behoorlijk warm. Succes en geniet verder.