Hoei Huy - Reisverslag uit Hoei, België van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu Hoei Huy - Reisverslag uit Hoei, België van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu

Hoei Huy

22 Maart 2017 | België, Hoei

Vanochtend bij t wakker worden was t 0 graden C maar lekker zonnig, met n fikse wind. Tegen 9 u vertrokken. Voordeel van deze zonen de wind is wel dat de modder snel opdroogt. Ook wat meer verharde weg en landweggetjes. We hebben soms wel t gebviel dat t niet opschiet: al dagen aan de wandel en nog niet halverwege de Ardennen. De bBelgrn zijn superaardig en stoppen bij elk zebrapad als je maar denkt aan oversteken. Ze houden echter niet van wandelaars op de weg: ze maken er vaak n sport van om rakelings langs je heen te rijden en je nog net niet te raken. Dat brengt me weer bij t niet opschieten: als je weer heel even langs of op n doorgaande weg hebt gelopen ben je weer blij met n smal rustig weggetje of zandpad wat de route wel langer maakt. Niet getreurd : schitterende uitzichten, zeer fraaie nieuwe villa's, zeer fraaie opgeknapte oude huizen en boerderijen, en zeer vervallen oude panden. Vandaag geen overstekend ree zoals gisteren, maar op t eind wel de "muur van Hoei" zeer bekend bij wielerfans. Wij mochten m gelukkig naar beneden lopen.
n Zeer voorspoedige dag vandaag, al om 14.30 u in Huy/Hoei. Te vroeg voor ons gastadres, wel lekker koffie op t plein. Toen we later dec grote kerk wilden bekijken bleek deze helaas gesloten. Vanaf morgen doet onze route zijn naam meer eer aan: we volgen de Via Mosana. Vanochtend hebben we de Ourth verlaten en in Huy hebben we de Maas weer bereikt. Morgen verder

• 23 Maart 2017 - 01:16

Piet.b:

Heel mooi. Bovenin Huy - bovenaan de Muur van Huy heb ik ook geslapen (La Sarte - op de pastorie). Ben daarna langs de Maas gelopen en (een stuk met een boot die voorbijkwam naar Dinant), Had niet gereserveerd in de abdij. Wel geslapen in "Le Rouge et Noir". Route begint echt te herleven. Veel plezier verder !

• 24 Maart 2017 - 12:54

Ria:

Dat ziet er lekker stoer uit! Ook al goed verkleurt zie ik. Leuk om de verhalen te lezen!!