Van Saint Leonard de Noblat naar Limoges - Reisverslag uit Limoges, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu Van Saint Leonard de Noblat naar Limoges - Reisverslag uit Limoges, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu

Van Saint Leonard de Noblat naar Limoges

Door: Thera

09 April 2018 | Frankrijk, Limoges

Vanochtend na het voor Franse begrippen ruim ontbijt met de taxi naar t beginpunt
De treinen staken en ook bussen zijn er nauwelijks
In SL de Noblat eerst op zoek naar n bakker, geen open bakker te vinden, weer terug dan maar en naar de supermarkt: heerlijk brood daar en meteen ook beleg voor onderweg en weer terug naar de kerk, het beginpunt. En jawel 10 meter voorbij de kerk een heerlijke bakker. Daar nog maar even t laatste pain chocolat gekocht en toen eindelijk echt onderweg, wel met kleine rugzak, maar daarin wel regenbroek, regenjas, water etc, want de weersvoorspellingen zijn niet best: koud, Max 13 graden enbewolkt met redelijk veel tegenkandidaat
Stadje uit, iets naar beneden en toen ongeveer een uur langzaam omhoog, volgens mijn. Gps wel 800 m stijgen en dalen vandaag
Mooi landschap. In de dorpjes onderweg geen winkels of iets tot vlak voor Limoges. Daar bij de Marie een stempel gescoord en in dat dorp ook een supermarkt ( met toilet)
Daarna langs de grote weg en later langs t water, over een zeer oude voetbrug Limoges in en daar bij de kathedraal weer n stempel. En daarna op n terrrasje (t enige open terrasje in Limoges) toen kwam t zonnetje door. Heerlijk
Weer ook meegevallen, op wat druppels na droog, wel lekker omte wandelen, maar wat koud om stil te zitten.
Net met enige moeite onze volgende 2 overnachtingen geboekt. Zometeen eten en dan rusten
Morgen verder met grote rugzak allebei

• 09 April 2018 - 20:45

Paul:

De kop is er weer af! Sommige dingen zijn een basis voorwaarde ..... koffie en brood bij de 'echte' bakker! Veel plezier en geniet van de natuur en het wandelen. Leuk dat je met het het reisverslag ons weer op de hoogte houdt van jullie belevenissen. Neem aan dat er 's avonds de dag wandelen wordt afgesloten met een goede maaltijd met een glas wijn :-) Groet, Paul

• 10 April 2018 - 09:05

Ria Bos:

Wat ontzettend fijn dat jullie nu samen kunnen lopen. Geniet er van!!!
    groetjes Ria

• 12 April 2018 - 03:21

Yvonne:

Leuk om je verslag te lezen. Heel veel plezier met jullie wandeling! Zo leuk te lezen hoe jullie deze etappe meemaken. Hopelijk krijgen we snel beter weer hier in de streek. Gr van Yvonne