Naar Orthez - Reisverslag uit Orthez, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu Naar Orthez - Reisverslag uit Orthez, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu

Naar Orthez

Door: Thera

04 Juli 2018 | Frankrijk, Orthez

‘Onze’ Franse medepelgrim vertrok alweer vóór 6 u, nog bijna donker. Wij bleven nog even liggen, waarbij ik wel kan vermelden dat t bed niet zo stevig was. Na ontbijt rond 7.45 u vertrokken. Heuvel op, heuvel af. Zeer hoge vochtigheidsgraad 79 %, dus veel zweten. In Sault-de-Navailles , op het eind van het dorp was DD eerste bar voor koffie. We hadden net ervoor op het gemeentehuis geïnformeerd of er zoiets was. De ambtenaar had er duidelijk geen zin in (2 jaar geleden is de pelgrimsrefugio er ook gesloten, en op onze app was niets zichtbaar) maar na 10 minuten niets zeggen en in papieren kijken, stond hij ons toch te woord. Dus de koffie gevonden en even later ook nog n supermarkt, maar die hadden wij niet nodig: nog genoeg brood van gisteren en onze blikjes paté en sardientjes moesten ook nog op. Grijs en drukkend weer en soms wat zon, 26 graden. En de eerste bloeiende zonnebloemen. Al met al liepen we redelijk op hoogte. De Pyreneeën in de verte zichtbaar.
Net voor Orthez dikke regendruppels , maar beperkt
Om 14 u al in ons hotel, daarna nog wat rondgekeken in dit levendige plaatsje, en n treinkaartje voor morgen gekocht. Even later weer een terrasje, maar t onweer en de regen begon toen wel, gelukkig niet hevig, wel lang
Gelukkig heeft ons hotel een prima restaurant
Morgen via Ans en Simon weer naar huis. Hopelijk in t najaar de laatste 70 km nog naar Saint Jean Pied de Port
Dit was het voorlopig weer