Naar Rabanal del Camino - Reisverslag uit Rabanal del Camino, Spanje van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu Naar Rabanal del Camino - Reisverslag uit Rabanal del Camino, Spanje van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu

Naar Rabanal del Camino

27 Mei 2019 | Spanje, Rabanal del Camino

Heerlijk geslapen, prima ontbijt, dus wat laat op weg 8.30u

lang de cathedral en de chocoladewinkeltjes ( alles nog dicht, gaat pas om 10u open) de stad uit, via n rechte weg. Op n gegeven moment gingen we toch twijfelen: al even geen pijlen gezien, maar gelukkig in de verte liepen wel pelgrims, dus we zaten goed. Ongeveer ieder uur eenplaatsje met Albergue of bar. We herkennen zo langzamerhand de pelgrims die dezelfde etappes en halteplaatsen hebben . Het weer is prima: lekker zonnetje, frisse tot koude wind. Het landschap verandert: veel bloeiende brem, op de achtergrond komen de bergen ( met sneeuwplekjes) dichterbij. In totaal vandaag 300 m gestegen. Morgen wordt t steiler. Overnachtingsplaats Rabanal del Camino, in Albergue nuestre señora de Pilar, waar we e ven schrikken van de drukte, en dan toch maar n kamer nemen. Na douche en wasje op de binnenplaats gezeten, daar zat ook n groep Noorse dames die we al enkele keren gezien hadden. Zij lopen een werk en gaan dan weer terug, en dan volgend jaar weef n week. s Avonds zien we de dames weer in hetzelfde restaurant wat wij uitgezocht hebben.

Morgen verder