naar Zubiri - Reisverslag uit Zubiri, Spanje van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu naar Zubiri - Reisverslag uit Zubiri, Spanje van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu

naar Zubiri

Blijf op de hoogte en volg

22 Mei 2017 | Spanje, Zubiri

Ik leer t ook nooit: vandaag was gewoon weer te veel.
22 km met 400 m stijgen en 870 m dalen.
Wel weer heel fraai weer, zonnig. Vaak geplaveide paden, soms rotspaden en ook mooie bospaden. Op enkele kleine stukken na veel schaduw door t bos,wat de temperatuur zeer aangenaam hield
En ik was natuurlijk laat vertrokken, om 8 u pas en kwam om 15.20 u aan.
Onderweg wel wonderlijke figuren getroffen: er was er 1 die op blote voeten liep, liep wel langzaam en voorzichtig. Bovendien n Amerikaan uit Florida met 1 eigen been en 1 prothese, die had t wel zwaar. Onderweg in de plaatsjes is altijd wel wat te eten en te drinken, dus ik hoef minder mee te nemen, moet ik nog wel afleren dat meenemen
Nu in n privé réfuge, enkele kamers met 4-6 bedden. Prima uitgerust. De Zwitserse Susanne uit Orisson is er ook. En ook de groep Spaanse dames
Prima schone vrij nieuwe onderkomen. Het hele dorp stelt niet veel voor, maar wel heeeeel veel pelgrimsonderkomens.
Mooie omgeving zo in de uitlopers van de bergen.
Morgen n wat vlakkere etappe naar Pamplona , 20 km
Hopelijk niet te warm
Maar dat zien we morgen wel weer
Morgen verder

  • 22 Mei 2017 - 21:12

    Vic:

    Weer mooie ontmoetingen zo te zien. Ook nog naar de arena in Pamplona?

  • 22 Mei 2017 - 22:39

    Paul:

    Mooi dat er meer eetmogelijkheden zijn. En goede accommodatie. Dan herstel je hopelijk beter. Zet m op!
    Ben benieuwd wat voor bijzondere mensen je nog meer gaat tegenkomen, zoals de man op blote en de Amerikaan met een prothese.

  • 23 Mei 2017 - 08:24

    Ria:

    Fijn dat er zoveel onderkomens zijn dan heb je altijd een plekje.

  • 23 Mei 2017 - 16:20

    Tiny:

    Afgezien van de afstand klinkt het allemaal iets makkelijker: voldoende plaats om te slapen, mogelijkheden om goed te eten en een zonnetje. Ik heb vandaag een rondje Heerderstrand gedaan, op de duofiets met Dick. Ik heb nog gedacht aan jouw oefenrondje, mijn leeglooprondje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Zubiri

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Juni 2019

Santiago de Compostela

07 Juni 2019

Naar Lavacolla

06 Juni 2019

Naar La Vella, net voorbij Peroxa

05 Juni 2019

Naar Melide

04 Juni 2019

Naar Palas de Rei

Actief sinds 27 Feb. 2017
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 32140

Voorgaande reizen:

27 Februari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: