naar SantoDomingo de la Calzada - Reisverslag uit Santo Domingo de la Calzada, Spanje van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu naar SantoDomingo de la Calzada - Reisverslag uit Santo Domingo de la Calzada, Spanje van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu

naar SantoDomingo de la Calzada

Blijf op de hoogte en volg

10 Juni 2017 | Spanje, Santo Domingo de la Calzada

Gisteren in Najera was de dag van dd Rioja: alle winkels dicht maar feest in de straten met dansen en klederdracht . En n groot eetfestijn in de winkelstraat. Na afloop van t eren ging een groep zitten op t terras waar ik zat te lunchen. Ze hadden 3 guitaren en goede zangstemmen. Tot minstens 21 u hebben ze daar zitten eten, drinken en vooral zingen. Erg leuk.
De laatste feestgangers gingen vanochtend rond 5 u naar huis, toen bij ons de eersten op stonden.
Vanochtend dus al om 6.30 u op weg.
Langzaam wat stijgend , dan weer iets dalend, aanvankelijk nog Rioja wijngaarden (Rioja alta) later meer tussen korenvelden door. Gelukkig eeest bewolkt, rond 11.30 u werd t zonniger en warmer, en geen schaduw.
Gelukkig rond 13.15 u op de plaats van bestemming: dit keer in n grote Albergue met 200 bedden, op n slaapzaal met 16 bedden, dwz 8 stapelbedden. Ben benieuwd hoe dat slaapt!
Na douche, was en wat rust t stadje ingegaan. Heeft n oude Romaanse kathedraal met n verhaal: zoek maar op over Santa Domingo . In ieder geval : ik heb de ( levende) haan en kip in de kerk gezien.
Vandaag was ongeveer 21 km, morgen doe ik weer iets rustiger aan
Het wordt vanmiddag 32 graden en morgen ook.
Morgen meer

  • 10 Juni 2017 - 17:50

    Wendy:

    Hoi Thera,

    Hoog tijd dat ik weer eens een reactie laat horen. Ik lees dagelijks je blog en ben onder de indruk. Knap dat je het voor de derde keer probeert. Succes!

    groeten, Wendy

  • 11 Juni 2017 - 10:18

    Paul:

    Mooie plaatsnaam! Leuk om zo'n dorpsfeest mee te maken en bij een gezellig groepje muzikanten te zitten. Heb je ook van de Rioja kunnen genieten?
    Succes morgen weer.

  • 11 Juni 2017 - 19:29

    Jannie:

    Geweldig Thera, 21 km...... En dat na zo'n doorwaakte nacht en dan ook nog zo warm. Nu snap ik waarom je zo vroeg start. Succes verder.

  • 11 Juni 2017 - 20:14

    Ria:

    Wat een prachtige foto. Dat is genieten. Leuk die verhalen. Ik geniet er heel erg van!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Santo Domingo de la Calzada

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Juni 2019

Santiago de Compostela

07 Juni 2019

Naar Lavacolla

06 Juni 2019

Naar La Vella, net voorbij Peroxa

05 Juni 2019

Naar Melide

04 Juni 2019

Naar Palas de Rei

Actief sinds 27 Feb. 2017
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 32146

Voorgaande reizen:

27 Februari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: