naar Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu naar Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu

naar Burgos

Blijf op de hoogte en volg

14 Juni 2017 | Spanje, Burgos

Gisteravond gezellig met eten, we waren met 4 Fransen, 1 zweed, n Amerikaans echtpaar, n jongen uit Engeland en nog 2 Engelstalige mensen. De jongen was midden 20, de gemiddelde leeftijd van de rest rond 60. Het Franse echtpaar dat ik ook al eerder had gezien vertrekt vandaag vanuit Burgos naar huis, ze lopen volgend jaar weer verder
Vanochtend mooi vroeg ontbijt, 6 u , en om 6.40 u onderweg, lekker fris nog, maar wolkenloos, en n heldere maan. Alles verharde weg. De afslag naar de mooiere, langs de rivier lopende route gemist/ niet gevonden, dus over de traditionele weg naar Burgos, die lag is en via t industrieterrein loopt. Voordeel is wel dat daar her en der n bar is met koffie of ander drinken. Bovendien , omdat ik zo door wat voorsteden/ wijken kom, ook n kapper, die gelukkig even tijd vrijmaakt om mijn pony wat in te korten.
Om 10.30 u al voor de kathedraal: indrukwekkend zo mooi en groot, met geïntegreerd kloostergangen.
Voor pelgrimstarief naar binnen met audioguide. Zo kim je veel te weten en te zien. Na 1.5 u zat mijn hoofd vol en was ik bij het einde beland. Dat kon zo snel omdat ik niet op de knopjes gedrukt heb voor verdere verdieping en kennis. Er is lang aan deze kathedraal gebouwd, van gotisch tot barok, en daarna nog talloze restauraties. Indrukwekkend.
Daarna naar mijn hotel ( hoe luxe kan n pelgrim zijn) net om de hoek daar. Maar n beetje zuinig wel: niet extra betalen oM kathedraaluitzicht te krijgen
Mijn rugzak was er nog niet, dus na even rusten de hitte in ( 33 graden) om te lunchen en wat rond te kijken.
Toen was mijn rugzak er wel: dus douchen en daarna nog even de stad in
Niet lang want alle winkels zijn nog dicht voor de siësta , gaan om 17 u weer open. Dus nu weer wat rust en afkoelen
Zometeen nog even kijken voor n boek, en wat yoghurt voor morgenochtend
Om 18.30 u afgesproken met Daniela, dd Italiaanse om te gaan eten, misschien komt de Canadees ook wel, die zag ik nog even bij het naar buiten komen van dd kathedraal
Gezien de hitte besloten morgen mijn rugzak weef te laten vervoeren.
Morgen verder

  • 14 Juni 2017 - 22:27

    Vic:

    Mooie kathedraal en stad. Verstandig met de warmte niet zelf extra gewicht mee te nemen en rugzak te laten vervoeren

  • 14 Juni 2017 - 22:33

    Paul:

    Lekker op tijd in Burgos. Dan had je tijd om de vele bezienswaardigheden van deze grotere stad te bezichtigen. De stad opgezocht op Tripadvisor om te zien waar je nu verblijft. Hopelijk heb je ervan genoten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Burgos

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Juni 2019

Santiago de Compostela

07 Juni 2019

Naar Lavacolla

06 Juni 2019

Naar La Vella, net voorbij Peroxa

05 Juni 2019

Naar Melide

04 Juni 2019

Naar Palas de Rei

Actief sinds 27 Feb. 2017
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 32152

Voorgaande reizen:

27 Februari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: