Naar Trabadela - Reisverslag uit Trabadelo, Spanje van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu Naar Trabadela - Reisverslag uit Trabadelo, Spanje van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu

Naar Trabadela

30 Mei 2019 | Spanje, Trabadelo

Vanochtend op zoek naar t ontbijt onszelf buitengesloten van de Albergue , in de eetzaal. We konden niet terug naar onze slaapplekken. Gelukkig kwam na 10 minuten de dame die de bar opende en die voor ons ontbijt ging zorgen, daarom wat later op weg dan de planning, en ook nog een duurder ontbijt dan verwacht.

Op weg. We hadden ons voorgenomen geen omweggetjes te maken. Het eerste stuk liep langs een fraai pad met mooie uitzichten. We zijn weer in een wijngebied en de druivenstruiken beginnen uit te lopen. En ja, druivenstruiken groeien op hellingen, dus t pad ging op en af. Lekker zonnetje. Cacabelos is ook n leuk plaatsje met genoeg terrasjes. In alle plaatsjes valt op dat sommige huizen zeer vervallen zijn, maar dat er ook heel veel fraai gerestaureerd zijn. Datzelfde geld voor de pelgrimsherbergen Vanuit Cacabelos verder langs de doorgaande weg naar Villafranca de Bierzo, een fraai gelegen plaats met veel bijzondere kerken, veel kloosters en n mooi centraal plein, wel alle kerken dicht.(middagpauze) wij daar geluncht en verder langs de doorgaande weg met afgezet wandelgedeelte verder. Steeds warmer. De doorgaande weg slingerde ook nog eens om de snelweg heen.

Onderweg enkele malen een Australische dame gezien die nu al 2 x in dezelfde Albergue zat.

Uiteindelijk aangekomen in Trabadelo. Onze voorkeuralbergue zat al vol, maar nu in n andere Albergue , nog plaats genoeg, 2 slaapzaaltjes met elk 3 stapelbedden, en we zijn maar met 6 in totaal

zonder de omweggetjes toch nog 26 km gelopen en 400 m gestegen .

Morgen O Cebreiro: dat is pas echt omhoog