naar Chablis en n dagje rust - Reisverslag uit Chablis, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu naar Chablis en n dagje rust - Reisverslag uit Chablis, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu

naar Chablis en n dagje rust

16 April 2017 | Frankrijk, Chablis

Prima geslapen in t pelgrimsonderkomen en op tijd op, maar wat lang gepraat met mijn medepelgrim. De korte route naar t kanaal en verder weer. De route is niet duidelijk gemarkeerd en ook mijn GPS heeft n niet helemaal goed spoor. Vanaf Roffey omhoog , langs velden met koolzaad en graan en gras. Bij Berneuil enfeaai oud kerkje, een Jacobus de Meerdere kerk, gesloten natuurlijk zoals alles in deze kleine dorpjes. Wel n bankje met picknick plaats. T dal verder in naar Vezanne en vandaaruit weer omhoog. Dreigende luchten, soms een drupje regen. Net toen ik de regenhoes over mijn rugzak had getrokken werd t weer droog. Verder naar Chablis. Daar duidelijk weer een wijngebied, en de laatste kilometers alleen maar naar beneden, waar Vic me op stond te wachten. Vlug naar de kerk voor n stempel van dd priester. Hij wees mij op nog wat Jacobusschelpen in de kerk, maar hij had geen stempel, dan maar naar t touristenburo. Chablis is weer een wat groter stadje met weer veel gelegenheden om Chablis te proeven en te drinken , en gelukkig ook enkele restaurantjes en zo
S Avonds lekker gegeten en daarbij een heerlijke Chablis gedronken.
Vandaag met Vic wat rondgereden en Auxerre bekeken: mooie kerken en abdij en kathedraal. En rust voor mij. Op de weg van Auxerre weer terug naar Chablis kwamen we Wil en Yvonne nog tegen die vandaag wel gelopen hebben. Wil was helaas gevallen en her en der wat geschaafd , gelukkig verder geen hulp nodig
Vic moest alleen weer om 17u weg, is toch wel bijna 7 uur rijden.
Zometeen wat eren en dan op tijd naar bed
Morgen weer verder

• 16 April 2017 - 18:39

Nettie:

Hoi thera, mooie onderbreking als Vic je zo af en toe op komt zoeken, alleen wordt de afstand natuurlijk steeds groter, zodat er meer reistijd in gaat zitten maar ook wel weer leuk toch.

Groetjes uit Helenaveen,

• 17 April 2017 - 10:50

Caroline Engelen:

Wat fijn dat Vic je af en toe komt bezoeken! Zeker nu Gerda niet meer met je meeloopt. Je zult je medeloopster wel missen, ook al heb je heel gezellige andere contacten. Veel succes verder!