naar La Grand Azilon, gemeente Villequiers - Reisverslag uit Clanay, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu naar La Grand Azilon, gemeente Villequiers - Reisverslag uit Clanay, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu

naar La Grand Azilon, gemeente Villequiers

24 April 2017 | Frankrijk, Clanay

Vanochtend met weer mooi weer vertrokken uit La Charité sur Loire. Mijn hotelletje lag op n eilandje midden in de Loire. Weer n fris vertrek, maar veel minder wind, dus na n uur kon de windstopper uit, n half uur later mijn trui. De bedoeling was dat ik onderweg wat te eten zou kopen voor vanavond, omdat mijn gastvrouw voor 1 gastniet gaat koken. In Sancergues, n leuk plaatsje met n Place St Jaques, is de eerste bakker dicht en de supermarkt ook, omdat t maandag is. Gelukkig wel de tweede bakker open die me vertelt dat verder alles dicht is. Zij blijkt niet helemaal gelijk te hebben want 50 meter verder is wel n restaurant open met koffie. Daarna mijn sandwich van de bakker gegeten en verder gelopen. Weer grote velden, kleine wegen, en minder hoge heuvels, iets glooiend maar, met veel graan en veel koolzaad. In Charentonnay weer n barretje open. Ik moest wel even heel goed doorvragen voordat ik een glas frisdrank te pakken had: geen sinas, geen cola, geen vruchtensap, uiteindelijk citroenlimonadesiroop met prikwater. De anderen zaten achter de borrel. En n toilet was er ook niet, alleen t openbare toilet 50 m verderop ( nog echt Frans )
Doorgelopen daarna tot Couy, daarzou ook n winkel zijn en n pelgrimsonderkomen, maar ik zou verder gaan. Om 15 u in Couy, alles dicht. Maar even pauze gehouden op t bankje, t was toch nog mooi weer. Net toen ik wilde verrekken komt Wil daar om de bocht. Ik dacht dat die ver voor mij zat, maar hij had n rustdag gehad en gaat nu in Couy overnachten. Even bijgepraat en daarna ging ik verder, nog 6,5 km
1 km van de route af, een mooie verbouwde boerderij. Jammer dat ik geen eten kon koken, maar ze had nog wel brood en kaas en ham en eieren. Hoef ik geen honger te lijden
Na de douche en wasje nu heerlijk in t zonnetje 18.45 u) en mijn was droogt supersnel. Om mij heen zoemen de bijen: Leven als god in Frankrijk?
Morgen verder , het weer wordt anders, regen verwacht en temp naar weer 13 graden ( nu 20)