naar Bourges - Reisverslag uit Bourges, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu naar Bourges - Reisverslag uit Bourges, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu

naar Bourges

26 April 2017 | Frankrijk, Bourges

Vanochtend bleek het locale winkeltje voor alles vandaag dicht te zijn. Gelukkig nog n stuk sandwich van gisteren en in de réfuge was nog toast en jam en volop koffie en thee.
Druilerige koude dag.
T eerste stuk verhard tot Sainte Solange en daar was n bakker en n slager en n bar met koffie. 2 Franse pelgrims die gisteravond ook al bij ons kwamen kijken, maar de buitenom niet acceptabel vonden, waren er ook. Ook zij gaan vandaag naar Bourges, ieder in zijn of haar tempo
Op n afstand van 15 km Kun je de kathedraal al in de verte zien liggen. Mooi vrij recht zandpad er heen, alleen n kilometer om lopen om n N weg over te kunnen steken over n viaduct, dwz 1 km heen, 1 km terug. Zo blijf je lopen
Inmiddels ongeveer droog,
Langzaam kwam de kathedraal dichterbij. Bij de stadsrand verloor ik m uit t oog, en pas als je er vlak bij bent zie je m weer
Echt gotisch, heel smal en hoog de bogen, en mooie gebrandschilderde ramen
En ook nog n stempel gekregen
Daarna wat door de stad gelopen want de jeugdherberg gaat pas om 18 u open
Te koud voor terrasjes, maar ook binnen lekkere warme chocomelk
Zometeen eten
Morgen verder

• 26 April 2017 - 22:36

Vic:

Een mooie afwisseling deze unieke gotische kathedraal, heel anders dan die van Reims. Ook mooi dat de stad niet veel hoogbouw heeft zodat het zicht uit de verte op dit erfgoed niet belemmerd wordt. Past bij de pelgrimage.

• 27 April 2017 - 09:30

Nettie:

Hoi Thera,

Zo te lezen gaat alles nog goed, en een mooie kathedraal op de foto te zien, en hopelijk krijg je de volgende week iets warmer weer.

Groetjes Nettie