naar Viana - Reisverslag uit Viana de Duero, Spanje van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu naar Viana - Reisverslag uit Viana de Duero, Spanje van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu

naar Viana

Blijf op de hoogte en volg

07 Juni 2017 | Spanje, Viana de Duero

Gisteravond in de Auberge aan tafel met 4 Japanners en n Française . Maar 1 Japanner sprak Engels . De oudste dame, 73 jaar had wat moeite met t dragen van de rugzak: ik heb verteld van t geweldige bagagevervoersysteem wat ze hier hebben. Vonden ze n prima idee voor morgen of overmorgen. Een van de Japanners had 20 jaar geleden dd maraton van Parijs gelopen. Zo kom je nog eens mensen tegen. De andere Japanner was vorige week 70 geworden. Op t eind van de maaltijd nog wat op n herinneringsdoek mogen schrijven, ik voelde me zeer vereerd
Vanmorgen weer 6 u op, ontbijt en om 7.15 u aan de wandel zonder rugzak, wel met stokken.
19,5 km. De Spanjaarden noemen dit n vlakke etappe, dwz 300 m stijgen en ongeveer 300 dalen, maar voor mijn gevoel veel meer. Heuvels hoger dan de Limburgse, met hellingen van meer dan 10%.
n Stuk parallel aan de snelweg: de Camino is ook n snelweg met verkeersborden en waarschuwingsborden voor auto's en oversteken en richtingen.
Tussen korenvelden door en steeds meer wijngaarden: we naderen Rioja
Elk plaatsje, om de 5-6 km heeft Auberges en terrasjes, en als er wat langer geen plaatsje ligt, is er wel n ondernemer met n tentje of busje die wat te eten en drinken heeft.
Soms file op de weg, dan weer n stuk wat je alleen loopt.
Ik merk dat ik weer herstel: ik kan weer genieten van mijn omgeving en dr mensen, en t eten en drinken. En zinder zware rugzak loopt ook wel makkelijk
Nu in Viana, ook weer oude kerken, oude fraai gerestaureerde huizen en auberges, en lelijke nieuwbouw .
Net in deze herberg n Nederlander ontmoet uit Eindhoven, Ton, die sinds 1 april aan de wandel is
En Karin uit Amstelveen, die n week loopt en waarmee ik nu een kamer deel, gezellig, en ook weer n verhaal.
Het wordt nu toch wel erg leuk
Vanavond n gezamenlijke maaltijd in de herberg
Morgen weer verder met bagagevervoer

  • 07 Juni 2017 - 20:38

    Nettie:

    Hoi Thera, zo te lezen gaat het goed deze keer ? Dus 3 x is dan ook echt scheepsrecht, volhouden zo.

    Groetjes Nettie.

    ps vanavond de eerste 10 km van de wandel driedaagse gelopen samen met je zus.

  • 07 Juni 2017 - 23:30

    Waltera Pluijm:

    Hoi Thera

    welke route ben je aan het lopen.

    Veel wandel plezier en geniet van de mensen die je ontmoet.

    gr.Waltera en Piet

  • 08 Juni 2017 - 08:15

    Paul:

    Je klinkt ook een stuk positiever. Hopelijk sterk je verder aan en behoud je het plezier.
    Ga zo door ! Succes en geniet er ook van.

  • 08 Juni 2017 - 08:22

    Paul:

    Mooie mensen ontmoet je. Als je dat leest krijg je respect voor deze mensen. Dat je op zo'n leeftijd nog de vitaliteit hebt om een stevige pelgrimstocht te gaan lopen. Houd je waarschijnlijk jong :-)
    Mooie foto met de mooie plek om uit te rusten. Met een beetje geluk in de schaduw en met een groots uitzicht. Dat zijn van die onverwachte 'cadeautjes'.

  • 08 Juni 2017 - 09:59

    Tiny:

    Fijn dat je (weer) kan genieten!

    Groeten,
    Tiny

  • 08 Juni 2017 - 10:59

    Ria:

    Wat ontzettend fijn dat het allemaal veel beter gaat. Ik las het in de vorige verslagen al tussen de regels door en gisteravond met tennis waren er meer die dat was opgevallen. SUPER!!! Fijn dat je allerlei mensen ontmoet dat is de WEG!!

  • 08 Juni 2017 - 12:59

    Margot:

    Hallo Thera,

    Goed te lezen dat je er weer plezier in krijgt.
    Jij dapper en sterk mens red het!
    Ook ik heb ontzettend veel respect voor je doorzettingsvermogen.
    De leuke mensen,mooie verhalen maken veel goed.
    Thera veel succes en plezier, ik geniet van je verslagen.
    Hartelijke groet, Margot.

  • 08 Juni 2017 - 18:47

    Els:

    Aan je verslagen te lezen lukt het je nu om te wandelen en er ook van te genieten.
    Nog vele van die mooie etappes toegewenst en ook veel mooie ontmoetingen onderweg.
    Thera, nog heel veel plezier en doorzettingsvermogen toegewenst tijdens je reis.
    groeten van Els

  • 09 Juni 2017 - 12:21

    Yvonne:

    Ik zag je naam ineens van in een verslag staan van die man uit Eindhoven en heb al je verslagen weer gelezen. Leuk dat je weer de wandeling gaat voortzetten. Ik Ga je weer volgen. Succes, maar dit keer gaat het op deze manier zeker lukken!
    Gr. Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Viana de Duero

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Juni 2019

Santiago de Compostela

07 Juni 2019

Naar Lavacolla

06 Juni 2019

Naar La Vella, net voorbij Peroxa

05 Juni 2019

Naar Melide

04 Juni 2019

Naar Palas de Rei

Actief sinds 27 Feb. 2017
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 32183

Voorgaande reizen:

27 Februari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: