Naar Le Lac, vlakbij Chalus - Reisverslag uit Châlus, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu Naar Le Lac, vlakbij Chalus - Reisverslag uit Châlus, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu

Naar Le Lac, vlakbij Chalus

Door: Thera

11 April 2018 | Frankrijk, Châlus

Vanochtend na het ontbijt op tijd vertrokken
Het weer bewolkt en koud, maar droog
In Flavignac was gelukkig een restaurantj/ alleswinkel open waar we nog even koffie konden drinken.
In Les Cars even nog een stempel gehaald op t gemeentehuis maar t café, de tabac en de kruidenier waren dicht op woensdag, en t restaurant was definitief gesloten. Gelukkig was de bakker wel open, daar groentemarkt gehaald en n fruitgebakje en dat maar in de kerk opgegeten: te koud om buiten te zitten
Daarna verder eerst verhard, maar later door een mooi stuk bos met modderpaden. Kwamen we toch nog sneller dan verwacht in Châlus waar de intermarche binnen een bankje hadden waar we wat uitrustten
Verder in t dorp behalve se supermarkt alles dicht
Nu 3 km verderop in Le Lac bij de Nederlandse familie Jonker, waar we zo gaan eten en overnachten
Morgen verder

• 11 April 2018 - 20:45

Nettie:

Hoi Thera en Vic.

Is er in Frankrijk geen Jumbo, AH of Coop, hier zijn die winkels bijna dag en nacht open, is in Frankrijk dan toch maar behelpen. hier was het vandaag ook niks te warm, maar het is natuurlijk dan wel lekker wandelweer, Gisteravond met jou zus 8 km. gelopen, nu de klok verzet is kunnen we weer. ze ia al goed aan het oefenen voor haar tocht in augustus, ze had er nl flink de pas erin, was weer even wennen om die lange benen bij te houden met mijn korte pootjes haha,
    Maar hoeveel km lopen jullie nu deze week?
    Toch ook wel weer leuk om jullie te volgen, in ieder geval nog veel wandelplezier.

Groetjes Nettie.

• 12 April 2018 - 10:10

Inge:

Hoi Thera en Vic .
    Wat een verrassing dat jullie aan de wandel zijn .
    Ik wens jullie heel veel succes toe met vooral af en toe een zonnetje .
    Hart.groet Inge

• 12 April 2018 - 13:53

Tiny Griffioen:

Zo weer even bijgelezen, leuk dat je ons weer meeneemt op reis en je bent in goed gezelschap!

Groeten,
    Tiny