Naar La Coquille - Reisverslag uit La Coquille, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu Naar La Coquille - Reisverslag uit La Coquille, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu

Naar La Coquille

Door: Thera

Blijf op de hoogte en volg

12 April 2018 | Frankrijk, La Coquille

Mijn locatie op t blog klopt nog steeds niet, en de foto’s komen ook niet waar ik ze wil
Niet erg, ik hoop dat jullie t toch wel vinden.
Vanochtend na een zeer ruim ontbijt en genoeg om mee te nemen voor de lunch in de regen met onze regenpakken aan gaan wandelen. Veel modder in een glooiend landschap. Heel blij dat onze gastheer van gisteravond, Bert Jonker, ons had gewaarschuwd voor de gladheid op t houten boogbruggetje ( zonder leuning) ik kwam er met mijn stokken nog wel over, maar Vic ging op handen en voeten er over. Mooie paden door weilanden en bos en fraai glooiend landschap. Helaas veel modder en vel miezerregen en wederom koud. Gelukkig was er in Firbeix bij t tankstation een restaurantje waar we binnen koffie konden drinken en uitrusten, en even naar t echte Franse toilet. Daarna geen pauzeplekjes meer, maar vandaag wel n kortere etappe, ongeveer 15 km , tot La Coquille.
Wij wilden wandelen tot zaterdag en dan met de trein terug naar Limoges om vandaaruit met de auto terug te gaan. Helaas staken morgen en overmorgen de treinen, zodat wij vanmiddag in Coquille de trein naar Limoges hebben genomen en met de auto weer terug gegaan naar la Coquille. Er was n stroomstoring zodat ze ons geen treinkaartje konden verkopen op t station, de conducteur gewaarschuwd, maar die was te druk met haar mobiele telefoon, dus gratis met de trein.
In t hotelletje waar we nu zitten schijnen ze en erg goed restaurant te hebben, dus ik ben benieuwd . Ook benieuwd of we morgen lopen, want bij Vic is t in de rug geschoten en er zijn morgen geen stopplaatsen aangegeven op de route van 19 km.
De eigenlijke bedoeling nu is om nog 1 of 2 dagen te lopen en dan met n taxi naar la Coquille en van daaruit met de auto naar huis weer . Kijken wat t wordt, in iedergeval vanavond weer lekker eten

  • 12 April 2018 - 18:37

    Annie Peeters:

    Hoi Thera en Vic,

    Van Robert hoorde ik dat jullie samen zijn gaan wandelen. Een heel goed plan. Ik ga weer mee lezen! veel succes nog en met de reis terug. Was het niet wat kort een week zo ver weg?

    groetjes
    Annie en Ies

  • 12 April 2018 - 19:02

    Jannie:

    Wat jammer van het weer, het kan zo mooi zijn in dze tijd van het jaar.
    Succes verder en beterschap voor de rug, dat loopt niet lekker.
    Gr. Jannie

  • 13 April 2018 - 09:52

    Nettie:

    Hallo wandelaars

    Het is dus echt wel wat survaivelen. plus nog trein-bus en wat nog meer stakingen en wij hier in ons landje maar klagen als er iets niet goed gaat,
    In ieder geval dikke duim voor jullie, ik doe het niet na met mijn versleten ruggenwervels ben al blij dat ik zo weer goed kan lopen op rechte stukken zonder heuvel op en af.

    En een prettige thuisreis.

    Groetjes Nettie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, La Coquille

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Juni 2019

Santiago de Compostela

07 Juni 2019

Naar Lavacolla

06 Juni 2019

Naar La Vella, net voorbij Peroxa

05 Juni 2019

Naar Melide

04 Juni 2019

Naar Palas de Rei

Actief sinds 27 Feb. 2017
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 32224

Voorgaande reizen:

27 Februari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: