Naar Bourriot-Bergonce - Reisverslag uit Bourriot-Bergonce, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu Naar Bourriot-Bergonce - Reisverslag uit Bourriot-Bergonce, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu

Naar Bourriot-Bergonce

29 Juni 2018 | Frankrijk, Bourriot-Bergonce

Na t eten gisteravond ( t lekkerste was de meloen bij t voorgerecht) toch nog wat geslapen. Dit was veruit t vieste hotel waar ik ooit geweest ben. Op tijd onderweg naar Bourriot-Bergonce , ongeveer 21 km. Weer zeer warm weer, gelukkig veel schaduw, maar kilometers lange rechte paden door t bos, voor n gedeelte over n oud spoorwegtracé. Je kon niet zeggen: bij de volgende kruising even pauze, kon lang duren. Het pad zelf was prima te belopen. Wel bijna helemaal opgegeten door de muggen.
In Bourriot-Bergonce aangekomen, waren we nog iets te vroeg voor onze gastvrouw , maar gelukkig ook hier een bar-tabac die open was met n fraai beschaduwd terras. Daar ontmoetten we een Franse pelgrim die helemaal kreupel liep. Hij en zijn vriend ( die er nog niet was) liepen in 5 dagen 200 km. Maar nu ging t echt niet meer. Zij gingen naar dezelfde overnachtingsplek als wij. Dit keer bij n huis dat gedeeltelijk chambre d’ hote had en enkele fiets. Wij hadden n fraaie mooie schone kamer met badkamer, en n geweldig fijn bed. Later kwamen er nog 2 pelgrims: n echtpaaar, zij Duitse, hij Fin . Door de gastvrouw werd heerlijk gekookt, en we hadden een leuke discussie/ verhandeling door onze gastheer over Tiny Houses en ecologisch bouwen, erg leuk
Morgen verder