Naar Gaillières - Reisverslag uit Bostens, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu Naar Gaillières - Reisverslag uit Bostens, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu

Naar Gaillières

Door: Thera

30 Juni 2018 | Frankrijk, Bostens

Op de kaart staat Bostens, maar we zijn vandaag iets verder gelopen naar Gaillières , maar dat kon de kaart niet vinden. We konden geen overnachting regelen in Bostens dus verderop wat geregeld.
Maar eigenlijk beginnen met het begin van de dag: het ontbijt stond klaar , alleen zelf even koffie en thee maken want we wilden zeker voor 7 u weg zijn omdat t weer zeer warm zou worden 35 graden, en de etappe gaat lang worden, 27 km.
Weer gestart aan zo’n lange re weg met veel bos en sloten langs de weg , dus weer zeer veel muggen. Na enkele uren werd de omgeving wat droger, dus geen vliegjes meer die het liefst op mijn oogleden gingen zitten, maar nog fijner: geen muggen meer, of beter: veel minder muggen. T werd n zeer afwisselend pad, soms klei en kei, dus meer hard, dan weer meer zanderig en kleine stukjes losse zand ploeteren. Halverwege lag Roquefort , van de beroemde kazen, daar even naar de markt geweest en wat langer op n terras gezeten, en toen verder. Telkens weer kwamen we t Duits/ Finse stel tegen, op terras of bij pauzes, onderweg naar t zelde overnachtingsadres . In Gaillières kwamen we tegelijk bij de kerk aan, daar was de bar-tabac open vanwege de voetbalwedstrijd Frankrijk Argentinië . Bij onze aankomst 1-2, toen we vertrokken 4-2, later nog wat anders geworden. Toen samen nog 1,5 km tot ons onderkomen: ziet er prima uit: onder t huis een aantal kamers, douche, wc, keuken en zitkamer. De gastvrouw stelde zelf voor de wasmachine maar te gebruiken. Zwembad gebruiken mocht ook.
Lekker gegeten, gastvrouw had lekker gekookt met groenten uit eigen tuin en als toetje abrikozenvlaai, Limburgs groot, in 8 verdeeld. Jammie. Nu dreigt onweer.
Morgen weer verder, dan kleine etappe