Naar Mont de Marsan - Reisverslag uit Mont-de-Marsan, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu Naar Mont de Marsan - Reisverslag uit Mont-de-Marsan, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu

Naar Mont de Marsan

Door: Thera

01 Juli 2018 | Frankrijk, Mont-de-Marsan

Dit soort pelgrimsovernachtingen is toch wel erg fijn: schone kamer, prima bed, en alles aanwezig wat n pelgrim nodig heeft en n gastvrouw die voor t eten zorgt: prima, en ook nog n leuke gesprekspartner is. Mooi op tijd ontbijt, 7 u en dan op weg, we waren nog eerder weg dan de Fins/Duitse combinatie die 20 km gaan lopen, en wij maar 15, zondag rustdag. En t had vannacht geregend, maar bij vertrek weer droog. Over de geasfalteerde weg eerst naar Bougue, na ruim n uur tijd voor n kopje koffie en vers brood bij de bar/tabac, t enige wat open is in t dorp, maar waar mensen bleven komen en gaan. Vochtig weer, warm, wel schaduw, en daarna over de voie verte naar Mont de Marsan. Voordeel van zo’n fietspad is wel dat er her en der n bankje staat, extra fijn als t te nat is om op de grond te gaan zitten. Aangekomen bleek ons hotel pas om 16 u open te gaan: dan maar de stad in met rugzak, gelukkig wel snel een prima terras gevonden en daar heerlijk geluncht en ontspannen gewacht. Daarn hotel, eerst douche, toen wasje, en daardoor weer nat door de klamme warmte.
Daarna even nog door de stad gewandeld, weer terrasje, en uiteindelijk hier om de hoek bij de pizzeria pizza gegeten ( een van de weinige tenten die open is op zondag. Echt Frans: op zondagavond geen restaurant open. Wij passen ons aan: ook echt Frans: ijsblokjes in je wijnglas om je rosé koud te houden.
Het onweerde op t eind wat, en 2 minuten nadat we op onze kamer waren, begon t te regenen
Morgen weer verder