Naar Saint Sever - Reisverslag uit Saint-Sever, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu Naar Saint Sever - Reisverslag uit Saint-Sever, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu

Naar Saint Sever

Door: Thera

02 Juli 2018 | Frankrijk, Saint-Sever

Afgelopen avond en nacht onweer( viel mee) en regen.
Vanochtend op tijd op, ingepakt en naar de bakker en daar ontbeten met de voordeelaanbieding: sandwich, frisdrank en taart. Ons ontbijt was dus taart. Daarna op weg. Geen bordjes gezien, maar volgens mijn gps de straat langs t hotel volgen: drukke straat, met trottoir , maar geen bordjes . Boekje erbij: routes verschillend. Toch maar verder met de gps, zelfs de rondweg overgestoken, superdruk, en verder geen fijne route vanwege vele verkeer. Vlak voor Benquet kwamen de routes bij elkaar. De hele tijd werden we afgeleid door n hinderlijke brom. Wij dachten dat t kwam van de vele hoogspanningslijnen en bovengrondse elektriciteitslijnen. Het was namelijk erg vochtig en bewolkt. In Benquet n terrasje bij n bar, hadden we nodig, 8 km gelopen , en de bermen te nat om te gaan zitten.
Na koffie en limonade pakte Vic zijn rugzak, het geluid/ gebrom leek wel erger te worden!!!
Even speuren den de boosdoener werd gevonden: de elektrische tandenborstel van Vic. Daarna ons pad vervolgd over zeer rustige paden. En uiteindelijk mooi op tijd in Saint Sever, naar de Office du tourisme voor de code van t slot van de réfuge . In n zijvleugel van t Jacobeinen convent. Daar was ook al n Fransman die we al eerder gezien hadden. Ook beide hospitalero’ s kwamen even koken en tips geven voor de volgende dagen.
Net uit eten, maar hoewel dit een mooi middeleeuws plaatsje is met fraaie kerken en kloosters, is hier helaas op maandag alles dicht, ook de kruidenier en alle restaurants ook s avonds dicht. Een hotelier/ restauranteigenaar had medelijden met de pelgrims en maakte voor hen nog een dagmenu klaar, voedzaamheid goed gekruid. Toch de buik weer vol
Morgen om 6 u gaat de bakker weer open
Morgen verder

• 02 Juli 2018 - 20:03

Gerda:

En Saint-Jean-Pied-de-Port komt in zicht!

Groetjes,

Gerda