En weer naar Orisson - Reisverslag uit Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu En weer naar Orisson - Reisverslag uit Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu

En weer naar Orisson

Door: Thera

04 Oktober 2018 | Frankrijk, Saint-Jean-Pied-de-Port

Vanochtend weer n prima ontbijt. Ons hotelletje n nachtje bijgeboekt zodat we zonder grote rugzak op weg konden naar Orisson. De weersvoorspelling was uitstekend, maar helaas was t wat mistig/ laaghangende bewolking. De weg stijgt tot Orisson alleen maar. Ruim 600 m stijgen in 9 km. Gelukkig na bijna 1,5 u lopen zaten we boven de wolken: schitterende uitzichten, en naarmate we verder liepen loste de mist in t dal op. Steeds meer medepelgrims gezien , degenen met bepakking liepen we voorbij, anderen haalden ons in. Lang niet zo druk als vorig jaar toen ik dit stuk voor t eerst liep, maar voor Vic hard t enig idee van hoe druk t kan zijn. In Orisson bijna 2 uur op t terras gezeten en van t uitzicht genoten en van alle pelgrims die er zaten, weer vertrokken, er aan kwamen, en er bleven. Toenet taxi terug naar SJPdP, daar late lunch en nog n stukje GR 10 gelopen. Vanavond overheerlijk gegeten in hotel les Pyrenees. Sterren waardig. Morgen met bus en trein terug naar Orthez om de auto op te halen. Maar goed dat we op t station alles even controleerden: de trein die wij gepland hadden , is vervangen door n bus die 25 minuten eerder vertrekt!!!
Daarn via Bordeaux weer naar huis.
Volgend voorjaar verder