naar la Tripterie - Reisverslag uit Sainte-Fauste, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu naar la Tripterie - Reisverslag uit Sainte-Fauste, Frankrijk van theragaatwandelen - WaarBenJij.nu

naar la Tripterie

29 April 2017 | Frankrijk, Sainte-Fauste

Die missionarissen hadden t goed voor elkaar, maar ik heb er geen gezien, meer n hotel
Vanochtend buiten n Duitse groep de enige die ontbijt had. Ik werd door de ober goed in de gaten gehouden: croissant, stokbrood, kaas, jam, of ik nog ham wilde, jus-tje: n hele fles, yoghurtje : welke smaak etc
Na zoveel verwennerij weer op weg: 2 graden, onbewolkt , straffe wind. Weer lange rechte weggetjes en paden. Korte route gepland want tot Chateauroux is teveel en ertussen ligt niks.
Ook in de dorpjes niks
Nu aangekomen bij La Tripterie: bij n grote boerderij staat , bij de wat bouwvallige schuren, onder n afdak een stacaravan ingericht voor de pelgrims. Dwz: 3 slaapkamers, douche, wc, keukentje en zitgedeelte. Vooral niet teveel tegelijk aan doen. Voorraad eten: koffie, thee en allerlei blikken en yoghurt. Zelfs n schoon laken en sloop en n handdoek: prima zo
Wil was er eerder dan ik, die had alweer bier gehaald.
Wasje gedaan, wil snel drogen met dit weer
De eigenaar kwam ook nog kijken, kregen we een heel interessant gesprek/ verhandeling over de politiek en de ontwikkelingen van de economie. Er staan grote en snelle veranderingen aan te komen volgens hem
Morgen weer ander weer, meer kans op regen, dan naar Chateauroux
Morgen verder

• 29 April 2017 - 19:08

Nettie:

Hoi Thera, je hebt onder de hand al veel verschillende onderkomens gehad, wie weet morgen in een tentje.
    Maar je houdt het nog steeds droog, hier trouwens ook, maar wel nog erg fris..

Voor nu smakelijk eten en een goede nachtrust.

Groetjes Hans en Nettie.

• 30 April 2017 - 10:57

Wendy:

Hoi Thera,

Blijft leuk die dagelijkse verslagen van je tocht. Respect hoor: al die kilometers wandelen! Vorige week op vakantie hebben we 2x een wandeling van ongeveer 8 km gemaakt, en ik had al spierpijn...

groeten,

Wendy